Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Roggan666
Vid full tank så startar den nästan direkt men så fort tanken är nere vid halv eller mindre så tar det lång tid innan den startar.
nu till min fråga.
Är det bränsle reläet eller någon av pumparna? (Säkringarna var ok på båda)
Har även en felkod på lambdasonden. men lambdavärdena på besiktningen var inom gränsvärdena.
Jag fattar ingenting.

Snälla hjälp mig!
Användarvisningsbild
av Jeppe940
Jag vill minnas att jag läst om liknande problem här på forumet där det bl.a. har lagts bud på att felet ligger i röret som går ner i tanken och suger upp soppa - genom ett hål som vid en viss nivå blottas ovan ytan och medför att det sugs luft i soppaledningen. Det kan nog vara värt att söka runt lite om detta.

Lycka till!
Användarvisningsbild
av Maxwell
Lyssna så att matarpumpen i tanken funkar, det hör du genom att lyssna i bränslepåfyllningsröret. Funkar inte den så brukar inte tryckpumpen (den under bilen) orka pumpa tillräckligt med soppa när det är halv tank eller mindre. Går bilen bra när du väl får i gång den vi halv tank? Om bilen ändå går ok så kan det vara backventilen som nämnts tidigare.
Köpa en tidig XC90?

Bara i fönstershoppingstadiet ännu, men […]

Vatteninträngning i cem är ju tyvär[…]

Backljus

Backljus på nya bilar verkar mest ha funktio[…]

Volvo car UX

Uppgraderade igår och stör mig på[…]