Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TorxE14
En kollega till mig lämnade in sin V70-00 (Bensin 2,5) på en bilverkstad för kopplingsbyte. Jag och en till tipsade honom om att även byta packboxen på vevaxeln. När han lämnade in den sa han till om det och de sa att de brukade byta den och skulle göra det på hans bil. När han hämtade bilen och nästa gång han hade den till jobbet såg vi att det läckt olja på parkeringen Det droppar så fort motorn är igång och blir en liten pöl. Han körde till firma som gjort jobbet och de skulle titta på den nästa dag. Då säger det att de inte bytt packboxen men det kan ha rostat sönder en plåtbricka. Nån som hört talas om det?
Kan de ha tagit bort den gamla packboxen och glömt sätta i den nya? Hur mycket läcker det då? Kan nåt bli fel i samband med kopplingsbytet, det är ju ett rätt stort jobb. Eller bara otur att det hände i samband med bytet.
Användarvisningsbild
av Jackson75
Har ni tittat lite närmare var läckaget kommer ifrån? Det finns ju annat som kan ha hänt i samband med kopplingsbytet, något som fått sig en smäll el liknande.
Användarvisningsbild
av Perra83
Är det motorolja? Kan va växellådsolja beroende på vart oljan kommer från.

Verkstaden får ta på sig det för ja förmodar att bilen INTE läckte något innan bytet.
av TorxE14
Det läckte inte innan, det hade synts på jobbparkeringen. Hemma hos honom är det grus. Han tyckte det kom nånstans under motorn, jag var inte med. Bilverkstan sa att det var motorolja och hade inte tid fören näst-nästa vecka att ta in den. Den står kvar där.

Fast det är ju sak samma vad bilen kostar n[…]

Låter som fel i ventilblocket i ABS-enheten.[…]

Kan tilllägga att min fortfarande fungerar me[…]

Volvo appen

Hade problem med klimatstart via app för n&ar[…]