Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av vadfinns
Hej

Ska byta bil och står mellan att skaffa någon
form av sjusitsig (vilken?) då behovet kan finnas emellanåt.
Eller så blir det en vanlig bil och då är frågan om någon har erfarenhet av tex V70 årsmod -09 och uppåt, Audi A4,A6, Bmw523 eller
liknande. Passat vet jag inte om jag vågar mig på med deras lådor osv? Motoralternativ, gå så bra som möjligt men så billigt det går vad gäller skatt etc. Kör ca 1500 mil/år och mkt stadskörning.
Vi behöver ha två bakåtvända stolar i bilen, helst bakom varandra så vilka bilar funkar
detta bäst i? Lastutrymme för syskonvagn och gärna lite över. Sen är vi ofta tre vuxna förutom de två små i bilen..

Tips, förslag?

Edit:ca 150000:- gärna billigare. Några årsmodeller man bör tänka på facelift etc?
av mattish
V70 låter som ett bra val tycker jag.. Bredd utrymme att lasta i, man kan sitta tre i baksätet trots att man har två stolar där. Det går även sitta två vuxna bekvämt om man har en stol på tex högersidan.
av vadfinns
mattish skrev:V70 låter som ett bra val tycker jag.. Bredd utrymme att lasta i, man kan sitta tre i baksätet trots att man har två stolar där. Det går även sitta två vuxna bekvämt om man har en stol på tex högersidan.

Tack för det..

Ok..Men om man har två stolar i bak, hur kommer man då in till mittplatsen? Eller sätter man en bakåtvänd även på mittplatsen?
av mattish
Man får vara vig :P

Jag har iofs bara testat när vi hade den lilla stolen med bas till. Då hoppade man över den.
När båda skulle sitta i mellanstolen så satt en i framsätet och en i baksätet (efter varandra).
Nu sitter den store i en framåtvänd isofix besafe och den lille i en besafe bakom passagerarstolen. Går utmärkt att sitta i mitten, men som sagt, man får inte vara för stel.
av vadfinns
mattish skrev:Man får vara vig :P

Jag har iofs bara testat när vi hade den lilla stolen med bas till. Då hoppade man över den.
När båda skulle sitta i mellanstolen så satt en i framsätet och en i baksätet (efter varandra).
Nu sitter den store i en framåtvänd isofix besafe och den lille i en besafe bakom passagerarstolen. Går utmärkt att sitta i mitten, men som sagt, man får inte vara för stel.
Hehe ja jag kör ju så det blir inte mitt problem :)
Då ska jag jaga v70 årsmod -10 eller möjligen -09, 2,5FT med minst momentum men helst summum.
Bör vara ett ok val då med andra ord?
V90 läggs ner.

Angående elbil ovan: Detta är missvisan[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Tack Xanthopteryx. Jag bor 80mil norrut frå[…]

Kommer ha samma plattform som övriga i Geely […]

Servicetekniker

Ska i november göra större åtg&aum[…]