Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av peder
Idag när jag skulle låsa upp bilen så öpnades bara framdörrarna,bakdörrarna och bagageluckan förblev låst,går ej hellre att låsa upp med bara nyckeln.Bagaget går att låsa upp med nyckeln men då utlöses allarmet,är det någon som råkat ut för något liknande??är det verkstaden nästa!!
Användarvisningsbild
av G-kraft
peder skrev:Idag när jag skulle låsa upp bilen så öpnades bara framdörrarna,bakdörrarna och bagageluckan förblev låst,går ej hellre att låsa upp med bara nyckeln.Bagaget går att låsa upp med nyckeln men då utlöses allarmet,är det någon som råkat ut för något liknande??är det verkstaden nästa!!
alltså det finns en del som har råkat ut för problem gällande central lås, känt problem gällande s60, tror du måste ha ny mjukvara uppdatering eller byta central lås enhet.....du måste nog köra till volvo , men vilken årsmodell har du ?
av Frigge
peder skrev:Idag när jag skulle låsa upp bilen så öpnades bara framdörrarna,bakdörrarna och bagageluckan förblev låst,går ej hellre att låsa upp med bara nyckeln.Bagaget går att låsa upp med nyckeln men då utlöses allarmet,är det någon som råkat ut för något liknande??är det verkstaden nästa!!

Fungerar tankmätaren ? Eller visar den tomt ?

Problemet du kan ha är att REM (Bakre elektronikmodulen)
går in i sleepmode.
För att lösa det för stunden kan man ta bort säkring 1 i REM en stund.
Åtgärden är annars en uppgradering av REM som måste utföras av en
Volvoverkstad.

/Fredrik
Användarvisningsbild
av lunatiic
Jag har ett liknande problem. Vid ca 10% av mina lås tifällen så låser ej förar dörren, men övriga bilen låses och "klickandet" lurar en givetvis att bilen är låst..

Men, men i stället får man varje dj*vla gång kolla att alla dörrar låsts..

Hjälper en mjukvaruuppdatering mot detta..? Har en S60 01 140 hk automat.
Användarvisningsbild
av greeeken
Detta är ju ett känt problem ialla fall på 01 modellerna.
Jag fick mitt lår på förarsidan utbytt.
Sen dess har det fungerat bra
Misständningar Volvo S60 T5 2008

Har du fått spridarna testade? Alltså […]

Och en sak till: notis-ljudet från Google-a[…]

Servostyrning xc-70, 2008

Går väldigt trögt vid stillast&ari[…]

Problem med p-broms v60 cc-19

@Eliaslundstrom , Värt att kolla, men f&arin[…]