Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo742
Hejsan! Här kommer det en bild på volvo 850 glt -92.

Det är en bild på 4 saker som jag inte vet exakt vart de ska sitta. Jag har ringat in dem med en röd penna som ni ser. Det är lite svårt att se men ni måste förstora upp bilden, dvs öppna bilden i en ny flik.

1. Är en kabel som sitter fast i en sak som man trycker fast i ett hål. Den är gjort av plast och har två kablar i sig. Den är ganska kort.
2. Är en kabel som har 3 kontakter i sig. Den är kort och ska sitta någonstans i insuget tror jag.
3. Här är ett T-kors på venilslangar. Jag vet inte om det ska fattas en slang till i hålet?
4. Här är en plåt bit som jag tror ska sitta något med styrningen på insugsspjället.

Bild
av AnkaN7893
Nr 1 ser ut som tempsensorn vid ena dimljuset.
Nr 2 Sitter nog i tomgångsregulatorn
Nr 3 är en vakumslang som går in i luftburken, skall nog sitta i ett relä över kylfläkten!
Nr 4 ser ut som låsningen till batteriet?
av Tommty
Nr 3 som liknar vakuumslangen som går till luftburken.

Ser aninen kontig ut då "uttaget" ser ut som en skarv då kabeln fortsätter. min slutar ju i själva burken.
av Volvo742
Nummer 1 är rätt.
Nummer 2 är fel. Den ska inte sitta på tomgångsregulatorn då det redan sitter en exakt likadan fast längre kabel.
Nummer 3 har jag ingen aning om. Jag kopplade bara in en slang från ventilhusets svarta plaströr(som hålls med EN M6 skruv) till en backventil och sen vidare till T-gummiröret.
Nummer 4 vet jag inte. Tror jag skippar den :)
av Volvo742
Jag har löst nummer 2. Det var till spjälhuset någonting.

Men den här då:

Vart ska själva svartvita backventilen sitta?
Den bruna slangen. Vart skall den gå någonstans?

Bild

Finns säkert en kortare rem att köpa. […]

B230fk saknar kraft

Jag tycker inte den verkar stiga med laddtryck hel[…]

…När den femstegade lådan inf[…]

Tack för detektivarbetet, vad gött jag h[…]