Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ferraridriver
Volvo har en bra bit kvar innan man är där man vil/skalll vara. Hoppas att nästa generation flera tar steg i rätt riktning...
av dst02
Så som Jag gnällt över min förra V70 som var ren skit så måste Jag säga att V60 känns grymt solid,körglad och riktigt fin bil. Åker V60 till/från jobbet 5 dar i veckan ca 20 mil sammanlagt/dag och är minst sagt imponerad av alla dess egenskaper.

Hade nog faktiskt hellre valt V60 framför ex MB C klass och plottriga Audi A4.
Men visst, allt kan ju bli bättre, även min nya favoritbil V60.
av Sharkbait
"Volvo är idag där Audi var för 20 år sedan" !?

Det skiljer ca 65 000 kr mellan S60 T6 AWD VS Audi S4 AWD i inslaget.

Vill man ha tillbehör till Audin så blir den pissdyr väldigt fort!

S60n är väl more bang for the buck.
av dst02
Varför Jag fortfarande kan tänka mig volvo (förutom V70) är deras smarta å fina utrustning som VOC, parkvärmare andra märken tar väldigt mycket betalt för, stilren modern design osv.

Som vojje säger, A3 är billigare än V40 å de känns konstigt, likaså MB A klass också är billigare.
av Droopy
Det är ju så dårlig komfort i en A3:a tycker jag och stötig, det brukar Audi iofs vara. Nä, då röstar jag på en V40, dok är ju A3:an billigare men inte roligare el modernare, el bättre komfort.
av dst02
Droopy skrev:Det är ju så dårlig komfort i en A3:a tycker jag och stötig, det brukar Audi iofs vara. Nä, då röstar jag på en V40, dok är ju A3:an billigare men inte roligare el modernare, el bättre komfort.
Tycker nästan de är volvos starkaste sida just nu att flera av deras modeller känns mycket fräsha å moderna jämfört med flera andra tillverkare.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Pratade med brorsan i förrgår som haft A6:an (MY12) inne flera gånger på verkstad. Styrväxel bytt, och nu senast var det spjällhuset till kupéventilationen som sade upp sig. 19 timmars verkstadstid då de fick riva hela i-brädan.

Jag menar inte att Audi är kass men himlen är långt från molnfri.
av perhall
Sharkbait skrev:"Volvo är idag där Audi var för 20 år sedan" !?

Det skiljer ca 65 000 kr mellan S60 T6 AWD VS Audi S4 AWD i inslaget.

Vill man ha tillbehör till Audin så blir den pissdyr väldigt fort!

S60n är väl more bang for the buck.
Just S4 och S6 är dock väldigt mycker mer bang for the bucks än vissa andra Audi-modeller... S4 är ju rätt mycket snabbare än S60 T6 och S6 gör 0-100 på 4,4 i tester (kostar 700 i grundpris, finns ingen snabbare bil för de pengarna i storleken tror jag), även Alpina S3 för 66 000 euro är prisvärd.../PH
av perhall
Det är givetvis svårt att dra generella slutsatser från specifika fall, men visst får man en stark känsla av att under de senaste 15 åren har det varit många VAG-produkter med risig kvalitet (och bra kvalitetskänsla).
En kompis pappa hade en A6 MY98 som de lagade för 160 000
Tyska ams testbil (A6 MY04) jämte Opel Omega en av de sämsta testbilar de nånsin haft
Rapporter från lackverkstäder om risig lackkvalitet på Audi-VW
DSG-lådorna
etanol-Audi
etc.
PH

Om någon funderar på byta ut innerbely[…]

Stötdämpare bak

Har du någon länk till en sådan? […]

V60 T4 2012 Bränslelukt

Har en V60 T4 2012. Luktar bensin när motorn […]

Tack så mycket för svaren. Jag köp[…]