Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av simpos
Någon som vet vad den kvadratiska takpanelen (ca 10 x 10 cm) i taket mellan framstolarna och baksoffan (V70N) används till. Den lyssnade nyligen ur sitt fäste och orsakade irriterande vibrationer vid gaspådrag, till slut lyckades jag lokalisera ljudet - men jag är lite nyfiken på vad den används till.

Tacksam om någon vet.
Användarvisningsbild
av VS60
simpos skrev:Någon som vet vad den kvadratiska takpanelen (ca 10 x 10 cm) i taket mellan framstolarna och baksoffan (V70N) används till. Den lyssnade nyligen ur sitt fäste och orsakade irriterande vibrationer vid gaspådrag, till slut lyckades jag lokalisera ljudet - men jag är lite nyfiken på vad den används till.

Tacksam om någon vet.
Jag såg två varianter.
En monterade skärm ditt.
En annan belysning.
av Pelle
Det är kåpan till MMS (Mass Movement Sensor) (Rörelsedetektor) till larmet. Har du MMS så sitter det en fyrkantig metalldosa bakom kåpan.
Användarvisningsbild
av Stoffe
Pelle skrev:Det är kåpan till MMS (Mass Movement Sensor) (Rörelsedetektor) till larmet. Har du MMS så sitter det en fyrkantig metalldosa bakom kåpan.

Så sant så :) Jag hade ingen men G-kraft hittade och skickade :)
av simpos
Stort tack för de snabba svaren! Fantastiskt forum detta!

Denna mindra andra V70N (MY06 2.4 140 hk) är jag lite besviken på, rent funktionellt är allting prima - men just detta med knarr, knorr och oljud tycker jag att den förra (V70N MY01) inte alls hade några problem med, den känndes mer gedigen och stum i interiören. Hoppas bara inte jag har fått ett måndagsex.

Återigen, stort tack!
Motorhaveri s60 2.4T

Har man inte bytt oljepump så brukar drevet […]

tack för svar! servicen kanske inte hål[…]

Halvljus

Förmodligen dålig jord/gammal lampa. Ka[…]

Eller är bilden inte ens på en ID.4 ut[…]