Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Foffa
Hej!

Var ska jag hitta remonte (startström) till mitt slutsteg?

Har köpt en separat baslåda till Volvon. Nu har ju jag en XC90 -06 så jag har ingen elantenn att dra från och kikade på Volvos orginalsteg men därifrån så gick ju bara + och - och 2 orangea optiska trådadar så därifrån fick man ju inte någon remonte. RCA har jag dragit från bakhögtalarna i bakdörrarna.

Hoppas någon kan hjälpa mig....?

Mvh,

Marcus
Användarvisningsbild
av CarMan
så ny bil o inte köpte baslåda från fabrik!
jag kan inte på rak arm tipsa om ett bra ställe där du kan hämta remot.
men en en gång, vill du verkligan ha en lös bas i din nya fina bil?
varför inte köpa orginalet?
av Foffa
CarMan skrev:så ny bil o inte köpte baslåda från fabrik!
Hej!

Saken är enkel. För mycket pengar och för lite bas :) Dessutom så ville jag ha ordenligt med tryck så jag köpte 4 st 10" och byggde egen låda och steget hade jag själv sen tidigare så därför fick jag mera bas för pengarna på detta sätt. Dessutom är det kul att bygga eget och sätta lite personlig pregel över bilen.
Användarvisningsbild
av CarMan
Foffa skrev:
CarMan skrev:så ny bil o inte köpte baslåda från fabrik!
Hej!

Saken är enkel. För mycket pengar och för lite bas :) Dessutom så ville jag ha ordenligt med tryck så jag köpte 4 st 10" och byggde egen låda och steget hade jag själv sen tidigare så därför fick jag mera bas för pengarna på detta sätt. Dessutom är det kul att bygga eget och sätta lite personlig pregel över bilen.
Vist koster det en slant med orginal grejorna, men om du får tilfäle nån gång, så test lysna en XC90 mar premiumsound & baslåda. ljudet är helt grymt (hase säket kostat dig 2:-/ månad på billånet.)
av Addekarlsson
Nu var det väl inte frågan om vad han skulle köpt eller inte? Han ville inte ha originalsystem pga sämre effekt än saker man stoppar i själv.
Jag hade inte heller stoppat i originalsystem, då jag kör med monoblock som levererar 1200w i 1 ohm stabilt. Vill se det originalsystem som klår det. :wink:

Valet vad som ska monteras är helt upp till köparen.

Back on track nu. :wink: :wink:

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av CarMan
Addekarlsson skrev:Nu var det väl inte frågan om vad han skulle köpt eller inte? Han ville inte ha originalsystem pga sämre effekt än saker man stoppar i själv.
Jag hade inte heller stoppat i originalsystem, då jag kör med monoblock som levererar 1200w i 1 ohm stabilt. Vill se det originalsystem som klår det. :wink:

Mvh/ Adde
det var mycke riktigt inte frågan, &jag tala om at jag inte kunde svaret på frågan. Men om nån iframtiden söker på forumet, innan dom handlar bil så får dom et utmärkt tipps av mig.

--------------

effekten på slutsteget talat om hur mycke ström steget drar, inte hur bra det låter.
jag tror (ganska övertygad) att du inte klår en XC90 ped premiumsound 6 bas i bra ljudkvalite & inte heller trycket i basen !
har du nån gång lysnat på en sån anläggning? eller är du en sån där som tittar på siffror & tror att det ger dig alla svar?
av Foffa
CarMan skrev:
Addekarlsson skrev:Nu var det väl inte frågan om vad han skulle köpt eller inte? Han ville inte ha originalsystem pga sämre effekt än saker man stoppar i själv.

Mvh/ Adde
det var mycke riktigt inte frågan, &jag tala om at jag inte kunde svaret på frågan. Men om nån iframtiden söker på forumet, innan dom handlar bil så får dom et utmärkt tipps av mig.

--------------

effekten på slutsteget talat om hur mycke ström steget drar, inte hur bra det låter.
jag tror (ganska övertygad) att du inte klår en XC90 ped premiumsound 6 bas i bra ljudkvalite & inte heller trycket i basen !
har du nån gång lysnat på en sån anläggning? eller är du en sån där som tittar på siffror & tror att det ger dig alla svar?

Detta var ju en märklig diskussion... Jag ville ju vet om det var någon som visste var man kan få remonten till ett separat slutsteg i bilen min??? Sen så har alla olika smak och tycke och det är ju väldigt bra för annars så skulle det bli ganska enformigt och allmänt tråkit om alla tyckte likadant... Endel gillar orginalsystem och endel gillar att bygga eget.

Men min ursprungsfråga kvarstår! Är det någon som vet var man kan hitta remonten i en en XC90 -06 till ett separat slutsteg???
Användarvisningsbild
av CarMan
Foffa skrev:
CarMan skrev:

Mvh/ Adde

--------------

Detta var ju en märklig diskussion... Jag ville ju vet om det var någon som visste var man kan få remonten till ett separat slutsteg i bilen min??? Sen så har alla olika smak och tycke och det är ju väldigt bra för annars så skulle det bli ganska enformigt och allmänt tråkit om alla tyckte likadant... Endel gillar orginalsystem och endel gillar att bygga eget.

Men min ursprungsfråga kvarstår! Är det någon som vet var man kan hitta remonten i en en XC90 -06 till ett separat slutsteg???
måste du promt ha en som styrs av stereon (man bör ju ha det för att slippa "PLOPP" ljud)
stereon har ju det mesta på fiberoptik, så det är inte säkert det fins nån kabel där.
av Frigge
CarMan skrev:
Foffa skrev:
CarMan skrev: det var mycke riktigt inte frågan, &jag tala om at jag inte kunde svaret på frågan. Men om nån iframtiden söker på forumet, innan dom handlar bil så får dom et utmärkt tipps av mig.

--------------

måste du promt ha en som styrs av stereon (man bör ju ha det för att slippa "PLOPP" ljud)
stereon har ju det mesta på fiberoptik, så det är inte säkert det fins nån kabel där.

Som Carman säger, bilen har ju fiberoptik vilket gör att du inte kommer hitta remote styrningen. Alternativet är ju att ta Radioläge/tändningsläge som remote bara för att få igång det.

/Fredrik
av Foffa
Frigge skrev:
CarMan skrev:
Foffa skrev:

Som Carman säger, bilen har ju fiberoptik vilket gör att du inte kommer hitta remote styrningen. Alternativet är ju att ta Radioläge/tändningsläge som remote bara för att få igång det.

/Fredrik
Carman Och Frigge!

Vad ni är tråkiga och negativa ni är, när folk vill göra något eget i bilen. Drog remonte från positionljuset där bak och vips så funka allting perfekt! Vilket tryck det blir från 4 st 10" där bak! Inte ens i närheten av Volvos egen lilla bas och dessutom är den alldeles för dyr. Men enkelt för den som vill ha extra bas. För det andra så har jag lyssnat många gånger med system med volvos egen bas och tyckt att det inte varit tillräckligt för min del och jag har ägt många olika volvo i mitt liv.

Men smaken är som baken = delad. Acceptera att folk tycker olika.
740 som krånglar

Vevgivaren visade 189ohm efter 7-8km körning

Fel centerhögtalare?

Stämmer, bakdörrarna+ tak bak har inga l[…]

Byta a/c-kompressor själv?

Tack för svar. Jo, jag tror att det sitter en[…]

B30a i en 740?

Det är möjligt att regga. Men.... D&arin[…]