Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av VolvoväktareGBG
Tjena!

Jag kom in på Volvo Torslanda Försäljning för en månad sedan och skulle leta bil med tjejen, och då hittade vi en klockren liten sak! Den hade precis kommit in så först var det semester och efter det rekond, men vi har iallafall första ching på den.

S60 Bi-fuel, har gått c:a 11500 mil, 03:a, välutrustad med bl.a. soltaklucka och fjärrtelefon. Satt pris på bilen är 140k, men antar att jag kan få ner det till iallafall 134k.
Vad tror ni om detta köp??

Samtidigt har jag planerat att köpa till sport exteriör-paketet med spoilers och vinge, samt ett drag.
Någon idé hur mycket det kan gå på?

Ha det fint!
Ciao!
/Håkan
Användarvisningsbild
av cycler
Kan bara säga att avtagbart drag går på strax över 5000 i delar och Bilia tar väl ca 2000 pix för att skruva dit det

/C

PS. Fanns S60 i Bi-Fuel? Trodde bara det var V70 som var gasdriven....
Användarvisningsbild
av inqidink
Japp, S60 finns som Bi-fuel.

Har en själv, 03:a 10200 mil, RTI/TV m.m...

Gav 156 000:- då den var två år och hade gått 8500 mil.
av frasse72
Bara att slå till.

På plussidan har du:
1. Bättre för miljön
2. Lägre fordonsskatt
3. Gasen är billigare än bensin
4. Parkeringen billigare eller gratis i Göteborg etc.

Ett minus lär vara att servicen är lite dyrare.

Mvh Lars
Användarvisningsbild
av CarMan
Vad är fjärrtelefon
Användarvisningsbild
av inqidink
Är servicen dyrare? Det visste jag inte... Vad är det som kostar extra?
Jag gav 4 681:- (inkluderar en hyrbil för 400:- ) för en 10000 mils service. Alltså 4281:- för själva servicen. Är det något extra påslag på det?
Användarvisningsbild
av CarMan
inqidink skrev:Är servicen dyrare? Det visste jag inte... Vad är det som kostar extra?
Jag gav 4 681:- (inkluderar en hyrbil för 400:- ) för en 10000 mils service. Alltså 4281:- för själva servicen. Är det något extra påslag på det?
Gasbilen har alltid justering av gasregulatorn, & detta inefatar även att man drenerar tryck röret på gas.
(ännu en sak som görs, fast det inte är en del/sak)

sen så dreneras ju gas filteret med jämna mellenrum & flitert byts också på vissa intervaller.

en gasbil klarar också bara 2000 mils intervall

Idag stod det lackrengöring på menyn o[…]

Imma i strålkastarna

Okej, tackar Skickat från min iPad med Ta[…]

Det är en 945 1992 års modell.

Kupevärme

Är det "vanlig" AC eller ECC p&arin[…]