Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej

Finns det något sätt att få instrument belysningen släkt i ljusvredets läge 0 samtidigt som belysningen fungerar på utsidan?

Har klippt kabel 5 och 8 så p-ljus dimljus lyser i läge 0 Men vill inte att instrument belysningen ska lysa. Har alltid fått för mig att i läge 0 är instrumentbelysningen släkt men såg igår att icke.

Finns det något sätt? Anledningen är att jag inte vill ha lite dioder och sådan lysande under dagtid.

Den lilla skruven erbjuder ju 3 olika alternativ I läge 0 allt släkt eller allt tänt samt canada inställning så halvljuset lyser i alla 3 lägen.
Tror jag har lösningen, Eftersom man klipper kabel 5 och 8 om halvljuset ska vara släkt i läge 0. Jag var dukig att jag klämde på stift ifall jag vill återställa den. Så satte ihop kablarna och vips då slocknade instrumentbelysningen. Så låter man kabel 5 vara intakt och klipper endast kabel 8 så lyser ej instrument belysningen. Dock vette fan om något annat händer men borde det inte göra?

Fått mina nya däck och fälgar mont[…]

V90 -18 T4 Tickande ljud 1500 rpm

Kan vara intressant att veta mätarställn[…]

Har fått felkod P2600 "Powertrain coola[…]

Andelen bilister som behöver dra ett skote[…]