Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tette
Tja!
Tycker min steg 3 v70 2,4t har blivit så trött och den vill som inte "ge järnet". Har några felkoder men inga som enligt BSR bilen inte skulle ge då det var om motorstyrningsprogrammet. Har inte kört på steg 3 så länge då det byttes till i samband med turbo och katt ras i januari (jävla skitmånad att bli av med bilen :wink: ) så jag vet inte om det ska kännas så här eller om det är något annat knas. Haft en person som sysslar med saab trim o köra den och han säger att det aldrig är 264 hk i bilen oavsett om det är ett hangarfartyg eller inte. På sin höjd trodde han 200hk vilket är original :cry: .
Har pratat lite med BSR men de säger bara att det är fel på min bil. Tycker inte det borde vara någon hårdvarufel så att säga då bilen är helt genomgången efter turboraset.
Kanske de små ytte pytte ryckningarna jag känner vid kallstartad bil är någon slags indikation?
Hoppas på lite hjälp då jag bankar pannan blå mot stora BSR som hävda endera det andra och inte riktigt vill hjälpa mig...

Tette
Användarvisningsbild
av wissel
Det första vore tycker jag är att läsa av bilen med en Felkodsläsare.
Om BSR hittat felkoder så vilka var dom ?
Klart som korvspad att dom inte "tar på sig" något om du åker
med felkoder på typ LMM, Gaspjäll osv !
Vad händer om du återställer bilen ? Skillnad ?
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Det kan ju vara mycket. Allt ifrån att en vakuumslang är paj till lmm eller magnetventil. Kan ju vara så att din wg-arm kärvar och fastnar i öppet läge vilket inte ger dig något ladd.
Löjliga priser XC70

https://www.tradera.com/item/1001/715984444/volvo-[…]

Bytte tändspole det första jag gjorde. I[…]

Volvo appen

Fler som fått problem att starta värmar[…]

Tack för svar, så milen 27000 på[…]