Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jpennerb
Körde en repa flygande 100-180 idag på motorvägen. Den rör på sig hyfsat för att vara en familjekombi! :D

[youtube]I3FC01E9O1U&feature=youtu.be[/youtube]
av jpennerb
Tror att man kan hänga på en T6:a från 100km/h och uppåt. Från 0 är det värre, då har den en fördel av AWDn. Skulle vara rikigt kul att få träffa på en på motorvägen så man får testa. Har inte filmat någon repa från 0 eller 50, har svårt att få till starten med en automat så tips mottages! :D
Användarvisningsbild
av Camel
jpennerb skrev:Har inte filmat någon repa från 0 eller 50, har svårt att få till starten med en automat så tips mottages! :D
Det är väl inte så viktigt just från 0. Men den extra prestandan du fått i mellanhöga hastigheter har du nytta av. Länge sedan jag körde automat nu. Men förr gjorde man så vid acc-tester att man lät motorn stalla dvs. full broms och mer än halv gas i driveläget. Sedan släpper du bromsen och gasar fullt. Ev. gasar man fullt hela tiden. Beror på vilket fäste som finns. Men nu för tiden kanske automatlådorna inte går att behandla så här? Men som sagt tycker jag att du kan låta bli det. Det sliter på bilen. Bättre att du visar t.ex. 80-120. Det har man mer nytta av.
Användarvisningsbild
av Vojje
Camel skrev:Bättre att du visar t.ex. 80-120. Det har man mer nytta av.
Inte direkt. Bättre med 120-80 och sedan vidare till stillastående. Men det är kanske inte så j-a "ballt"
av perhall
Ja, den ser nästan ut att vara lite snabbare än en T6:a när den kommer igång strax efter 100.
Men vad är det för tjutande ljud? Ska den låta så?/PH
av jpennerb
Ingen aning hur den ska låta. Inget jag har tänkt på och varit sen jag köpte den. Kanske ett transmissionsljud?

Inte är en 0-100 tid speciellt viktig. Den räckte fullt till redan som orginal men efter 100 tyckte jag den var hopplöst seg. Hade jag haft en MY10 så hade den effekten räckt till. Men 200hk/300nm i en tung V70 med automat gjorde den riktigt trött speciellt med fullpackad bil. Kör även en del med husvagn så då kommer den extra effekten till användning.
Volvo car UX

Låter trevligt. Tycker nuvarande Google-gr&a[…]

@Micce1980 , Ja jag hann skifta ett hjul innan li[…]

Jag har för mig att du kan köpa den fr&a[…]

Enklaste är förmodligen att ringa till s[…]