Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bosse78
Hej!

Har precis köpt en Lahega polermaskin (samma som biltema, clas ohlsson osv). Hade tänkt polera bilen och sen lägga på Ultima Paint Guard Plus. Har aldrig polerat förut, så nu undrar jag om någon har nått bra och lättarbetat polermedel att rekommendera???

Även andra tips för jobbet mottages med glädje!
av 164Göran
Bosse78 skrev:Hej!

Har precis köpt en Lahega polermaskin (samma som biltema, clas ohlsson osv). Hade tänkt polera bilen och sen lägga på Ultima Paint Guard Plus. Har aldrig polerat förut, så nu undrar jag om någon har nått bra och lättarbetat polermedel att rekommendera???

Även andra tips för jobbet mottages med glädje!
http://www.bilvardsforum.se/viewtopic.php?f=43&t=5100
av Tobbz
Ska du ha proffs resultat som man bara ler åt så köper du bara produkter ur Meguiars sortiment, du kommer aldrig köp något annat efter du provat !
Användarvisningsbild
av Funk
Megs har bra grejor i proffserien, problemet är att det bara finns i storpack, och ganska dyra sådana om vi pratar polermedel. Lahega har bra medel, även Smartab och Menzerna är fina. Bollnäs Bilvård har småpack man kan köpa för att testa ut vilket medel man föredrar..

/Thomas
av karnaa
Har köpt en massa olika produkter från Meguiars och är supernöjd.
Kanske finns andra produkter,men efter höstens beandling och vinterns slask i skit så behöver jag inte vaxa förrän till hösten.

NXT Generation shampoo sen Smooth surface clay kit (lera),Ultimate compound,Ultimate Polish och NXT Generation Tech Wax 2.0
Användarvisningsbild
av Nexus
Kör enbart Lahega. Lätt jobba med och fastnar inte i lacken även om man låter det ligga på länge.
av DannePe
Nexus skrev:Kör enbart Lahega. Lätt jobba med och fastnar inte i lacken även om man låter det ligga på länge.
Deras Easyshine är ju bara för gulligt, bara smeta på o vänta till dagen efter spelar ingen roll om det är sol eller inte.
Tyvärr "håller" den inte så länge men det uppvägs av den sanslöst lätta hanteringen av vaxet.

Själv kör jag med Lahegas Bananawax(undrar om det smakar lika gott som det luktar :) ) tycker det är helt förträffligt.
Användarvisningsbild
av ER
Menzena Fast Gloss med roterande maskin
ev. vid behov Menzena Power Finish, roterande maskn
Menzena Final Finish även på fram och bakljus, plast som riktigt glas med ocillerande maskin
Toppar av med GLARE™ Professional Polish även på fram och bakljus.
Sen Dodo Juice Blue Velvet Pro på S60:n som är antracit metallic eller Dodo Juice Rainforest Rub på V40 Throphy:n som är ljusgrå metallic och avrinningen är maximal för hädanefter denna behanding är det bara tvätthandske via 2 hinksmetoden med galler samt Blue Waffle Weave Microfiber Cloth som gäller så inte det repas i förtid med silikonskrapa eller än värre sämsskinn.
Olackade plastdelar får smaka på Concept Vista så blir dom som nya

Vid behov används Valet Pro BruteForce och smutsen rinner av även om det inte tvättats på hela vintern och fälgar blir som nya.

En liten favorit på sidan om foamlancen med Valet Pro Snowfoam och Autoglym Carshampoo nr14 är CG:s Glossworkz Glos Enhancing Shampoo.
CG:s MrPink är heller inte helt tokig.

Min har efter 1500 mil förbrukat El 6,9 kWh[…]

Lufta koppling som inte går

Det där du skrev om att borra igenom en annan[…]

motorinställning

Min B230A motor är vevaxeln ett halvt varv f[…]

D4 vs T4

Jag har en v70 d4 2013 som jag är nöjd[…]