Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SoKn
Körde en sväng på lunchen idag. Nästan omedelbart såg jag att något inte stämde på TFT-panelen. Efter någon sekund insåg jag att alla tre mätarnålarna var borta!! :-O)

Bild

På varvmätaren kan man se den "blå bakgrundsljuset" som följer nålen. Men utan nål. :roll:

Jag hade lite bråttom och skyndade därför tillbaka. När jag senare på eftermiddagen körde hem, så var allt OK igen.

Har varit med om samma bugg?
Undra vad som händer härnäst? BSOD? :lol:
Användarvisningsbild
av tedsvensson
Hmmm, det där hade jag rapporterat till Volvos kundsupport så att de blir medvetna om problemet. Har inte råkat ut för det själv (däremot att displayen inte tänds alls, men det har fixat med mjukvaruuppgradering).

Kanske kan du lämna bilen och få mjukvaran uppgraderad. Hoppas du slipper blåskärmen... :D
Användarvisningsbild
av tedsvensson
Noterar att det står 62 mil till tom tank trots att du ser ut att ha full tank. Får man fråga vilken motor du har?
Användarvisningsbild
av mstrandbo
Omtrent lik distanse som vi har på vår, D3 som kjøres korte distanser. Ved langkjøring går det opp så klart.
Användarvisningsbild
av SoKn
mstrandbo skrev:Omtrent lik distanse som vi har på vår, D3 som kjøres korte distanser. Ved langkjøring går det opp så klart.
Det är en korrekt iakttagelse. :)
Jag har kört mycket korta distanser (stadskörning) med min D3, men vid långkörning ökar DTE-sträckan.
Volvo VIDA till Android?

Hej Är det någon som har VIDA på […]

Dra ut dom bara vid demo ,vid mont,tryck i dam bar[…]

Kan man rengöra skenorna utan att ta bort sto[…]

Chippning av 940ltt 1996

Är chipp från dann westfelt. Tänk[…]