Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av swemax
Hej!

Är det någon som vet hur solskydden för bakdörrarna på V60 funkar

Är det uppochnervända rullgardiner eller?
av swemax
Nope, det hade jag inte

Då går dom bort, hade varit nice med vw/audi modellen som rullar ut ur dörrsidan

Men tack för hjälpen
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Jag ville ha både laminerat och tonat på min V60 så jag beställde laminerat från fabrik och lämnade in för toning i efterhand. Mörkaste toningen på bakdörrarna och runt bagaget. Blev mycket bra!! :D Inga konstigheter med mottagningen till digital-tv heller förresten, trots att jag hörde att det kunde bli det med toning.

Både snyggt och bra solskydd! :-)-)
av swemax
Vill inte ha solfilm eftersom ungarna hatar att inte kunna se när det är mörkt
Däremot är det ju grymt effektivt på att hålla värmen ute och snyggt är det
av MrNorth
När vi kollade på XC60/V60 trodde jag försäljaren skämtade när han sa att det inte fanns "rullgardiner" till bakdörrarna i dessa bilar, inte ens som tillval. En av de absolut mest använda "finesserna" på vår gamla Audi Q5. Tyvärr där Volvo, ni har en bit kvar till det så åtråvärda premium-segmentet. Där finns det inga stora kalle anka-solskydd som man fäster med sugproppar....

/S
av swemax
Det som stör nästan mest är att dom vill ha svinaktigt betalt för Kalle Anka skydd, över tusingen tror jag

Kan ju lika gärna köpa nåt för en 50lapp på feltema

Blev ett oljebyte idag, fick bli med en lift jag e[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda.

Fläkten startar för att vädra ut mj[…]

Kan även fylla i, iom att TS hade Torx som up[…]