Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej alla glada Volvoägare :)

För någon vecka sedan upptäckte jag att det läckt styrservo olja från behållaren. Läckaget kom liksom sipprande upp ur under slangen (den tjocka). Jag byta ut slangen och slangklämmorna men efter 2 dagar börja det läcka igen.
Misstänker att jag kanske glömt en packning (om där nu ska vara en?), vet någon om det ska finnas en packning monterad vid öppningen på behållaren? Hittade även denna bilden på nätet:
Bild

Enligt bilden ska där finnas 2 slangklämmor 7 och 7a. Där har vi kanske felet eftersom jag endast har 1 :oops:

Tacksam för svar ändå som vanligt :wink: Kollar upp detta imorgon och återkommer med resultat..

PS. Hur märker man om styrservon är kass?
Vojje skrev:Pumpen alt. remmen skriker som en gris och oljan pissar ut på backen.
Tydliga och korrekta svar som vanligt :)
[quote="Jacccuu"]Hej alla glada Volvoägare :)

Bild

Enligt bilden ska där finnas 2 slangklämmor 7 och 7a. Där har vi kanske felet eftersom jag endast har 1 :oops:

Slangklämma 7 och 7a är alternativ, alltså har du den ena behöver du inte den andra. Troligen är det en med skruvklämning och en för tång som avses.
jag har samma problem, det kladdar lite, men jag har lärt mig att leva med det.
kilowatt skrev:Slangklämma 7 och 7a är alternativ, alltså har du den ena behöver du inte den andra. Troligen är det en med skruvklämning och en för tång som avses.
jag har samma problem, det kladdar lite, men jag har lärt mig att leva med det.
Aha ok, tycker det är drygt att leva med det bara :) Ska iaf testa en ny slangklämma. Borde man inte kunna täppa till med silicon i vid änden av slangen? Oljan borde väl inte kunna tränga igenom det? :?:

Bytte tändspole det första jag gjorde. I[…]

Volvo appen

Fler som fått problem att starta värmar[…]

Tack för svar, så milen 27000 på[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Fantastiskt! Ja 17.5" är riktigt t[…]