Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Elmeholt
Hej på er, någon som själv satt färdigskuren solfilm på sin V70?
Några tips på bra leverantörer som är bra kvalité osv?
Är det svårt att sätta den färdigskurna filmen?
av Hubbes2010
Hej!

Kolla min tråd, lite jox men det går... Bakrutan är svår, måste ha värmepistol eller en riktigt bra hårblås för att krympa filmen för rutan är böjd även bakdörrarna är lite böjda men det fixar man ganska enkelt om man är lite händigt...OCH försiktig med värmen...

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 56&t=68253
Användarvisningsbild
av moose
Kör på CFP filmen, jag satte den i min men köpte den via scstyling.com
Jag kan rekommendera denna film till 100%

Filmen är färdigskuren och förformad vilket betyder att du monterar bakrutan i ett enda stycke utan veck, bubblor eller skarvar.
Hur enkelt som helst. Jag är inte något proffs men har försökt mej på ett par bilar förut med blandat resultat, med denna film blev det däremot perfekt direkt.

Jag köpte 65% till min och tycker det blev lagom som svensken säger :-)
Skicka PM vid frågor eller om du vill ha bild på mitt resultat.
av Elmeholt
moose skrev:Kör på CFP filmen, jag satte den i min men köpte den via scstyling.com
Jag kan rekommendera denna film till 100%

Filmen är färdigskuren och förformad vilket betyder att du monterar bakrutan i ett enda stycke utan veck, bubblor eller skarvar.
Hur enkelt som helst. Jag är inte något proffs men har försökt mej på ett par bilar förut med blandat resultat, med denna film blev det däremot perfekt direkt.

Jag köpte 65% till min och tycker det blev lagom som svensken säger :-)
Skicka PM vid frågor eller om du vill ha bild på mitt resultat.
Perfekt, det blir nog CFP-film. Hittat andra som rekommenderar den också. Skickade pm (trodde jag), men blev e-mail, hoppas du överlever :)
Volvo car UX

Låter trevligt. Tycker nuvarande Google-gr&a[…]

@Micce1980 , Ja jag hann skifta ett hjul innan li[…]

Jag har för mig att du kan köpa den fr&a[…]

Enklaste är förmodligen att ringa till s[…]