Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ophitutt
Hej hopp

Har fått problem med vår andra bil en V70 2,5t aut 00a 20500 mil för någon dag sen kom tjejen hem och tyckte bilen var orkeslös o slö var ut o provkörde en runda i stan o den gick som den skulle då . Sen på kvällen var vi ut o jag belastade den lite mer på motorvägen efter en omkörning så kändes bilen som en 144 hästars sugmotor. Den gick sen slött hela kvällen tills morgonen efter när jag starta bilen då gick den som den skulle i ca 3-5 min sen blev den slö igen . Tjejen ställde bilen men glömde stereo o parkerings lyset på så batteriet drog ur så går morse efter jag laddat batteriet över natten drog jag en långgrunda (10 mil) för o kolla hur bilen gick och den gick kanon pigg o alert vid belastning ungefär tills jag stannade o pinkade o vände hemåt sen var bilen slö som en Fiat 127 sporadiskt hela vägen hem . Har inget turbotrycksmätare i bilen men såg på bränsleförbrukningen att den öka från 0,7 till 1,4 l milen med fasthållaren på 95 när turbon kännbart försvann ..

Någon som har tips på vad som kan orsaka dessa sporadiska fel ?? Alla tips mottages tacksamt då de i nuläget är fixa själv eller sälja trasig då jag redan lagt ut mer pengar på rep o verkstäder än jag gav för bilen ..

Verkar vara TMAP sensorn, enligt felbeskrivningen.[…]

EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]