I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

#748062
Nej, det är inte svårt att byta. Justeringen är sedan bara att lossa ett litet klips och sedan vrida den. Det senare gör man med bilen upphissad, ställ dit en pallbock så att du inte får bilen över dig.
#748198
Trycklockan sitter väl bara med en skruv samt en låsning i andra änden. Dvs det är väldigt lätt att byta.
Men ska du på och skruva på den föreslår jag att du provtrycker den så du ser att den öppnar inom rimliga gränser. Du vill nog inte ut och åka med en WG som inte öppnar fören 1.1+ bar med orginal motor t ex.
Provtryckning görs enklast med en kompressor.
Justera dimljus V90-18

Insex underifrån i ett hål,minns ej st[…]

V60 D3 tillverkad 2018 03.

Kan man med hjälp av motorns serienummer, art[…]

Polestar 5

1,8 miljoner med lite utrustning, som hittat! :-)

MartinS V60 D4 R-Design

Lurar på belägg fram vid detta bytet […]