Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av johnnyj
Har en rackig b230 som läcker vatten under insuget etc. Med förgasare. Nu har ja en b200 med bra komp utan bestyckning etc. Tänkte kan ja bara flytta över insug etc på den? Har suttit nån typ av sprut men med det i gammla insuget på den. Funkar min listiga plan eller?
Användarvisningsbild
av Hilmer
Om 230an är ok för övrigt borde det väl vara enklast att fixa läckaget.
Är det i bakre regionen som den läcker? I så fall kan det vara slangen mellan topp och värmepaketet som gett upp, inte direkt ovanligt fel.
av Rådlös
Tänker du sätta förgasare på en motor som hade insprutning från början? Jag tror inte Bilprovningen går med på det.
av johnnyj
Ne fråga ja om det? Min motor i bilen är fugge motor så det är lungt. Byta mellan bessa. Men nån vettig som kan svara!
Användarvisningsbild
av Hilmer
Ja det går att flytta över då det mest troligen är samma topp på dem båda.
Det man ev kan få göra är att se till så att vattenkanalerna vid insuget inte är pluggade, det finns lite olika varianter på insug. Så kolla och jämför innan du monterar allt.

Hur har du konstaterat att det är toppen som är sprucken?
Och är det bara toppen det är fel på räcker det att flytta över denna från den andra motorn istället för att byta hela.
Volvo 240 B230F går fettigt

Har du flyttat över spridarna från gaml[…]

Kan även vara värt att lossa innersk&aum[…]

Nordic Plus vs Ultra

Hejsan Vad är egentligen skillnaden mellan No[…]

Jordpunkt V70-12

OK, det var om du skall ge starthjälp med sta[…]