NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kab0m
Någon som vet vars jag kan få tag i en vinge till min V50
Och hur den monteras isåfall?

Har sett att vissa limmar fast vingen eller är det borra hål och skruv som gäller?
Användarvisningsbild
av grillchips
Ptja, det finns både på Blocket, eBay, Tradera och såklart hos Volvo själva. Bildelsbasen.se har säkert en del begagande också och köper du begagnade för ett par hundra så kan du i bästa fall hitta färdiglackad i din färg.

Enligt Volvos monteringsanvisningar så borras det hål i bakluckan, det är fyra hål som ska göras. På själva vingen så sitter också en stark dubbelhäftande typ av tejp. Vissa har tagit bort pluggarna ur vingen som du egentligen ska borra hål för och helt enkelt nöjt sig med tejpen och lite extra lim. De säger också att det fungerar utmärkt och att vingen har suttit på plats ett bra tag vilket den säkerligen gör men personligen hade jag känt mig mer säker med att fästa den ordentligt. Varför man skulle vilja plocka bort den i framtiden förstår jag inte alls, den är så liten och diskret att den absolut inte är i vägen för något och den gör ändå så jädra mycket för utseendet.

I min tråd i garaget-avdelningen så visar jag hur jag monterade min. Ingen förkunskap alls utan gick helt på Volvos monteringsanvisningar.
Direktlänk till mitt inlägg om vingen:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 88#p680469

Länk till Volvos monteringsanvisningar:
http://accessories.volvocars.com/Access ... 1/V50_2008

Jag gav totalt 1200kr för min begagnade vinge från eBay, färdiglackad i rätt färg. Olackade kan du hitta från en 500kr och uppåt på diverse ställen. Volvo tar kring 3000kr för vinge+montering om jag inte minns helt fel, dock var det ett tag sen jag såg dom siffrorna så det är möjligt att det har ändrats.

De finns bara va ja sett viva performance, och d[…]

Service Subaru XV

Men det var ett "ruggigt" pris. Han &a[…]

Nya Volvo XC70 PHEV

Vad tror ni det blir för prisskillnad om man […]

Jag kör en 2016 och bytte mitt originalbatter[…]