Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av EddyBaggio
Ja nu e det är kanske som att skjuta mot öppet mål, men jag vill ändå kolla lite med er som kan er grej ;)

Dessa två bilarna ligger ju i ungefär samma prisklass på begagnatmarknaden även om det är två ganska olika bilar. Men kan ni inte ge mig en hint om vad ni hade valt.
av ansjo
Vilken årsmodell på Lexusen är det fråga om, och miltal på dessa båda?
av llesrof
Fyrhjulsdrift mot bakhjulsdrift. Stor bil mot relativt liten bil. Kraftig motor mot nästan för klen motor. Svensk standard + mot japansk lyx. Hade jag klarat mig med en sedankaross och inte behövt köra sex mil om dagen hade jag haft en S80 för längesedan.
Användarvisningsbild
av Perra83
Ja gillar båda bilarna, dom är snygga! Valet blir i alla fall en S80. Den är större och säkert bättre den dagen du tänker krocka. Premium Sound och Volvos sköna framstolar är det få bilar som klår. Provkör båda, vi vet inte vad du har för smak.
Användarvisningsbild
av V9097
Mitt resonemang går så här:

Köp S80 V8 meden det finns fräscha exemplar kvar. Det känns lite som sista chansen att äga en riktigt potent bil från Volvo (ok, T6 finns, men är ändå inte samma sak som en åtta)

Vid nästa bilköp om några år, satsa på en Lexus. Jag har provsuttit hela Lexus program på bilsalongen i Geneve nyligen. Det gav verkligen mersmak, och kändes långt mycket bättre än lite äldre Lexusar. Det är senaste IS-modellen man vill ha!

Men givetsvis ska du köra en rejäl sväng i båda bilarna innan du gör ditt val.
av llesrof
Perra83 skrev:Premium Sound och Volvos sköna framstolar är det få bilar som klår. Provkör båda, vi vet inte vad du har för smak.
Man skojar inte bort Mark Levinson-stereon i Lexusen heller. Ja, om den nu är utrustad med den. Det var nämligen tillval.
Användarvisningsbild
av Perra83
llesrof skrev:
Perra83 skrev:Premium Sound och Volvos sköna framstolar är det få bilar som klår. Provkör båda, vi vet inte vad du har för smak.
Man skojar inte bort Mark Levinson-stereon i Lexusen heller. Ja, om den nu är utrustad med den. Det var nämligen tillval.
PS är även tillval i S80. Har inte hört stereon i en Lexus men kan tänka mig att man kan avnjuta några plattor i den :wink:
av perhall
S80 V8 tycker jag! Mulligt motorljud, ok ägandekostnader, ok kvalitet (Lexusen är dock bättre), bästa krocksäkerhet, AWD... och de flesta är riktigt välutrustade och ofta i fint skick. Vågar gissa att en S80 V8 i genomsnitt lever ett snällare liv än en V70 D3/D5/D2 el XC70...
PH

Du har köpt en bil som är förvä[…]

Hel- eller delsyntet? Mina två senaste olje[…]

V90 läggs ner.

Intressant, ska undersökas. Vad söker[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Säger som till andra: Bor du kring Stockholms[…]