Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av NikkeV70
Hej! Jag har en v70 xc 00 med en sc-805 sterio med inbyggd telefon. Har letat bra länge om inkoppling av aux kontakt till en sony box som sen går till muter. När jag fick bilen så såg jag att det fanns inbyggd telefon och mic i den och då tänkte jag att jag river bort den gamla hållaren vilket va till en gammal Eriksson telefon, då fick jag ut kablarna som gick till Eriksson telefonen så mätte jag ström då fick jag ström ur en av sladdarna och den svarta sladden som nolla. Sen har jag kopplat om kabeln från muter till Sony boxen till en kontakt så när jag trycker på den då står det tel på displayen sen testade jag att klippa av en hane hane aux kabel och koppla ihop med dom andra kablarna som gick till Eriksson kontakten men får ändå inte ut något ljud i högtalarna. Har testat koppla ihop sladdarna på alla möjliga olika vis men går ändå inte... Jag undrar om nån som kanske vet hur man ska göra? Tacksa för alla förslag tips tricks!
Mvh/Nikke
EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i[…]

ok, låter som en bra idé. Kanske rent[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]