Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Suddden
Hej!

Skruvade lite med bilen förra helgen och bröt bla strömmen några gånger.
Efter det har displayen till orginalstereon hängt sig, alla knappar funkar som dom ska och det
går fint att byta station eller välja cd men displayen visar hela tiden "FM 105,3" eller liknande.
Vad kan ha hänt? Strömspik eller liknande?

Tack på förhand
Suddden
Användarvisningsbild
av wissel
Värt att pröva:
Ställ nyckeln i radioläge, dra ur 20A-säkringen (nr 16?) medan radion är på så att den slocknar. Vänta 10 sekunder, sätt i säkringen igen. Hjälpte på min HU-603 som frös (vid automatiskt byte mellan starkaste sändare för SR P4 mellan Uppsala-Stockholm?) och som sedan vägrade byta kanal, vägrade hitta kanaler med Auto ("NO STATION!") osv.

Inställningarna och kanalerna fanns kvar, men det kanske inte skadar att nolla inställningarna ändå. Slå av radion på volymknappen. Tryck och håll in volymknappen i 5 sekunder så kommer Advanced User Mode-menyn fram, välj "SET TO DEFAULT" (tryck på 1-20/DISC) och bekräfta, vrid den sedan till "BACK AND SAVE" och välj (tryck på 1-20/DISC) och bekräfta. Slå sedan av och på radion. Gå igenom kanalerna och lagra om ifall något saknas.
Identifiering Volvofälg

Min hade också det mesta man kunde ha utom […]

V50 D2 har börjat vibrera

Haloj min V50 D2 har börjat vibrera vid b&ari[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Jag kom över 2st ok för 336-skivor f&oum[…]

Relä K uppbrunnet.

Ok då sitter det "olika" K rel&a[…]