Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
Du får nog lättare svar om du talar om i vilken del av Sverige du bor, om du vill ha hjälp att skruva.
Användarvisningsbild
av Perc
Och jag förstår inte riktigt varför du listar dina telefonnummer. Titta tillbaks in i tråden istället, det är så forum fungerar. ;)

Du kan inte använda lykttorkare om du monterar faceliftstrålkastare, bara så du vet. Plasten tål inte dem.
Användarvisningsbild
av ER
Rookkeer skrev:
Uffe49 skrev:Hej vet ni vem som kan göra adapter till Facelift strålkastarna?
-02-05
Betalar för allt matrial!!
Söker du en sådan här?? http://www.auto-gruppen.se/webshop/styl ... volvo.html
Inte direkt, den är för stylinglyktorna. Vad han söker är:
2st Isolatorer ARTNR: VO978161
8st Ledningsskor ARTNR: VO978299
Dessa skarvas ihop på kablaget som sitter original på strålkastare med FORD kontakter och dessa kostar en bra slant lösa om dom saknas precis som dert gör när man bygger från 02:ans xenon originalkablage för att komma över dessa kontakter.

Att klippa och klistra i bilens kablage är big nono av fler än ett skäl för säljer man den sen vill man ju strippa bort allt godis och sälja dyrt separat, eller återställa en gång per år vid besiktning.
av jzf
Perc skrev:Och jag förstår inte riktigt varför du listar dina telefonnummer. Titta tillbaks in i tråden istället, det är så forum fungerar. ;)

Du kan inte använda lykttorkare om du monterar faceliftstrålkastare, bara så du vet. Plasten tål inte dem.
Hej alla!
Jag monterade "faceliftstrålkastare" med devileyes från vparts, de har riktigt glas. Det innebär att man kan ha kvar lykttorkarna och jag tycker de är riktigt snygga. Jag har dessutom xenonkonverterat på både halv- och helljus.
Användarvisningsbild
av SvenB
Att du har xenonkonverterat ditt halvljus,bör du hålla inne med om det rör sig om "fulxenon". Det är inte populärt bland de flesta forumdeltagare förutom att det är olagligt.

Gissar att ombordladdaren är knas.

Alla tändspolar är utbytta till nya orig[…]

Finns det någon chans att få tag i m32[…]

EX60

Jag har i alla fall anmält mig som för[…]