Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Meopta
Tjena alla volvo raggare!
Har precis köpt en ny xc70,och det va ett jävla provande av diesel raketer.
Testade passat,subaru,outlander,sportage,merca,ford mfl.
Subaru som det tjatas om att den ska va så schysst.
Världens plasthög framförallt högljudd,den gick fetbort
Passat skittråkig! Merca va lika som subarun,plastig och ännu mer högljudd
Trodde inte det gick och ha mer susanade i kupen än subban men det gick tydligen:).
Nya outlandern va faktiskt riktigt schysst om än lite mysko automat
Va faktiskt riktigt lätt och bestämma sig när man testat volvon:D
Tyst som fan är den och riktigt skön och köra.
Nu pratar vi bil under 400k och inga monster mercor för 1 mille
av ymmot
Grattis!

XC70 är en av volvos bästa bilar som dem byggt om en lite tråkig. Kör en själv my13. Den kunde bli ännu bättre med lite ny teknik som inte skulle kosta så mycket per tillverkad bil. Tex lampan för kombiutrymmet svagt sken när man ska lasta in o ut när det är mörkt. Monterade en ledlist istället.
Plast detaljer som blinkerspak torkarspak tex känns väldigt plastigt min blinkers spak har jag fått slipa ner kanterna på efter plastgjutningen från tillverkningen. Små små detaljer som kan förfinas med enkla billiga medel som gör att man får en mer kvalitet känsla.
Men som sagt mycket bra bil en av de bästa som bara kan bli bättre.
av Meopta
Bara hoppas att volvon håller ihop och det inte blir en massa små skitfel.
Har en 08:ans v70 nu och den har hållt ihop riktigt bra,den har ändå rullat 18000
Ville ju haft lite extra till den som adaptiv farthållare mm. Men budgeten tillät inte mer grejer:(
Tog 7" skärm och lite annat,fick reda på att man kommer att kunna göra touch av stora skärmen
Så den va man ju tvungen å välja:)tydligen nån uppdatering som kommer i höst.
Men det va ruskigt svårprutat tycker jag. Dom hade knappt nån vinst alls på d4 awd de modellen
Sa dom iallafal:0 säljar skitsnack jag vet men men
av HaagXx
Dem har väl haft rätt kraftiga erbjudanden på just D4 AWD. Kan va därför den var svårprutad eftersom den redan var väldigt prispressad :)
Venturatuning T8 2024

Hur ser vridmoment ut vid dessa olika mappar? L&[…]

Sista månaderna också nu med "[…]

@apersson850 , Ja bara man ser till att elmotorn […]

dragkrok avtagbar

Komplettera med vilken årsmodell och modell[…]