Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Earlybird
Jag har tittat på en v60 2,0t från 2011 med powershift låda. Drar en del husvagn på somrarna (vikt 1300KG).
Min undran är om lådan kommer bli ett problem? Dom man pratat med säger att dom inte hört om någon som
råkat ut för problem. Det borde ju finnas nån som drar släp med powershift som borde ha lite erfarenhet.
Bilen annars är klockren precis som vi vill ha den.
av LILAB
Kan inte svara för Volvon, men jag kör en Mondeo med Powershift.
Har kört både släp på 2000kg och husvagn på 1500kg utan några som helst problem.
Är nog uppe i 1500 mil med släp/husvagn.
av Earlybird
Har nu pratat med en del folk som drar släp med powershiftlådan och ingen har råkat ut för problem med lådan av släpdragandet.
Att lådan har en annan karaktär än en konverterlåda ser jag inga problem med. Nu är det bara att komma överens med säljaren....
av zerozam
Dum fråga kanske... men är alla automatlådor i v60 powershift? (har en v70 2.5T med geartronic från -04 och det börjar vara dags att byta)
av vicster
Nej, D2/3/4/5/6 har geartronic och även T5/6. T3 och T4/F är powershift :) OBS: ENL BYGG DIN VOLVO! Kan vara mycket väl vara felaktigt alltså
Senast redigerad av 2 vicster, redigerad totalt 0 gång.
av vicster
Inte enligt bygg din Volvo men möjligt den har fel, har inte kollat i excel för my14 modellspecifikationer..

Kände precis som ni innan jag skrev, men litade på att VCC hade bättre koll ?:-/
av pergrein
T5:an har PS-låda enligt Volvos hemsida på teknisk data om V60.

Med vänlig hälsning
Per

Hade tillfälle att köra två andra […]

Har du lättmetallfälgar med väldigt[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda[…]

Det är för att ingen använder de[…]