- sön 10 mar 2013, 21:54
Tvingades stressa iväg som ett skott ikväll för att ge syrrans bil starthjälp. Väl där backar jag så jag kommer in i P-fickan bredvid hennes så att jag ska komma parallellt med hennes bil. Då plötsligt smäller det till utav h--vete, trodde först någon sköt på mig, men insåg snart att bakrutan var i en miljard bitar (såg väldigt märkligt ut i backspegeln). På den platsen jag backade in så hade någon slug f-n placerat en betongtrappa som gjorde platsen en halvmeter kortare med stora utstickande betongklumpar som rammade bakrutan. Jaja, det borde man uppmärksammat naturligtvis.
Till saken, vad går en sådan reparation lös på (V70N), vad jag kunde se var inte själva luckan skadad och framförallt har Volvoverkstäderna någon form av prio på denna typ av skador, det blir lite jobbigt att köra med fritt blås. (För inte gick det att tejpa dit ett smack på bilen. Bakluckan var för skitig och när jag tvättade med spolarvätska blev den ändå otejpbar pga det hann bildas en ishinna på bilen).
Till saken, vad går en sådan reparation lös på (V70N), vad jag kunde se var inte själva luckan skadad och framförallt har Volvoverkstäderna någon form av prio på denna typ av skador, det blir lite jobbigt att köra med fritt blås. (För inte gick det att tejpa dit ett smack på bilen. Bakluckan var för skitig och när jag tvättade med spolarvätska blev den ändå otejpbar pga det hann bildas en ishinna på bilen).
- By ftxknugen