Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Tja, efter ett försök till tillgrepp på min bil i garaget och en repkostnad för försäkringsbolaget på ca 20 000 kr så är det minst sagt berättigat att skaffa larm. Får tillbaka bilen om 3 veckor ungefär som är en Volvo 740 16v - 88B och nu sitter jag och planerar hur jag ska göra.

Har fixat ett Cargard T70C med fjärrstyrning. Saken är att det har suttit ett larm där tidigare i bilen, även det från Cargard (enligt klistermärkena på fönsterrutorna). Det är dock bortkopplat sen tidigare, magnetkontakten vid motorhuven osv sitter dock kvar. Larmboxen brukade man placera under ratten någonstans, korrekt? Hoppas på att slippa dra så mycket kablar, säg gärna till om någon av erfarenhet om sådana här gamla larm.

Jag har förstått att jag också behöver skaffa mig en centrallåsmotor för förardörren eftersom jag antar att man inte hade fjärr till dom här gamla larmen? Frågan är hur man ska koppla in den? Motorn är polaritetsstyrd, innebär det att jag inte kan koppla in den motorn direkt in i larmets utgångar? Hur kopplar jag i så fall in larmets utgångar till centrallåset på enklaste sett?

Och sen sak till, hur drar jag igenom kablarna från motorn genom förardörren och in i kupen? Har inte hållit på med det tidigare

Mvh
Imma i strålkastarna

Det är fullt normalt med kondens enligt Volvo[…]

VIDA Mjukvara

Hej vänner! Kan man - utan legitim kopia av V[…]

Styrleder till V70 T5 år 2000.

Kolla i tex. aeromotors.se och se om du hi[…]

Kom ihåg att bläsa utt EGR-köleren[…]