Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Troligen kommer den inte ens komma på svenska marknaden.. den verkar vara för de marknader där diesel inte är så populärt... t.ex ryssland.

Jag skulle vilja se en V60 hybrid med den billigaste/minsta motorn Volvo har. I samarbete med elmotorn kommer den ju ändå vara stark.. och då kanske den går att få ner i pris lite mer, och ev. också i förbrukning..
av AnteF
Jag skulle gärna se den med T5-motorn åtminstone men jag antar att du har rätt tyvärr. Lite synd, jag betalar gärna bra för en högprestanda plugin-hybrid. Förmånsvärdena är faktiskt riktigt förmånliga. :-)
av Sveno
Man kan ju alltid hoppas på T6-motorn som grund, då ställer jag mig i kö för att köpa på en gång! :D
Användarvisningsbild
av StringerBell
AnteF skrev:Verkar som att V60 plugin-hybriden snart kommer i en bensinbaserad version.
En gåta varför de inte valde bensinhybrid till att börja med.
Användarvisningsbild
av V9097
StringerBell skrev:
AnteF skrev:Verkar som att V60 plugin-hybriden snart kommer i en bensinbaserad version.
En gåta varför de inte valde bensinhybrid till att börja med.
Jag tror på tre skäl

1. Volvo ville blir först i världen med diesel plug in hybrid
2. Volvo ville använda egenproducerad förbränningsmotor i bilen ochT6 är för kraftfull och utrymmeskrävande. T5 från S60 USA borde dock kunna ha fungerat?
3. Volvo ville i första hand sälja pluginhybriderna i Europa, där CO2-debatten är som hetast. Då är diesel helt rätt val. Produktionskapaciteten täccker inledningsvis bara behovet i Europa.
av MattiasD
2.4 liters diesel med hybridsystem är en märklig kombo, men det ska väl ses som ett första försök. En liten otto känns som det självklara valet i en hybrid. Jag hoppas verkligen Volvo använder sig av T4F, eller motsvarande.
av s6025t
AnteF skrev:Verkar som att V60 plugin-hybriden snart kommer i en bensinbaserad version. http://www.svd.se/naringsliv/motor/ny-l ... 974744.svd

Någon som vet vilken bensinmotor som blir grunden? T6 kanske? :D
Den nya motorgenerationen VEA börjar nog bli klar så det blir nog en 4-cyl 2,0 liters motor med ca 280hk
Den motorn visades ju redan i XC60 Plug-in concept http://www.teknikensvarld.se/2012/01/04 ... n-concept/
Broms höger fixas aldrig

Det händer att slangarna kletar igen på[…]

Då är det lättare att bara sä[…]

Har åtgärdat den med 556!

Trasig Renault Scenic

Nu sitter den nya remmen där. Ska bara dra fa[…]