Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bajen716
Min Volvo V70 2010 Automat, (9000mil), har stora start problem. Jag har haft den på volvoverkstad 3 gånger sammanlagt närmare 1 månad. Alla gånger har den kommit in med bärgare via assistancekåren. Det som händer är att startmotorn går men motorn vill inte tända! Jag kan hålla på så tills batteriet dör. Första gången när bärgaren kom och satte in sitt startbatteri hände samma sak, när han kopplade ur batteriet (Drog ur minuspolen) och kopplade tillbaka så startade den, sen bad han mig att köra en timme för att ladda batteriet och kolla om det börjat lysa varningslampor. Sen gick den i två dagar, sen samma sak igen. Plötsligt bara efter ett besök på banken. Bärgaren igen. Verkstad funkade i två dagar sen bärgaren igen. Nu tillbaka för fjärde gången så är det fortfarande samma fel igen. Idag fick jag själv igång den efter att ha startat den i Neutralläge istället för P. (Visste inte ens att det var möjligt). När den väl är igång går den hur bra som helst, jag får inga varningslampor och startproblemt loggas inte så det går inte läsa av i form av felkoder!

De roliga är att den visar inga felkoder, trots det bestämmer sig verkstan för att:.

1, Byta bränslepump (eller något i anslutning till?), 2800kr
2, Byta alla spridare, 8500kr
3, Byta någon typ av inprutningsventil 4400kr (Volvo bjuder på hyrbil + Arbetet)

Är det någon som kan hjälpa mig eller Volvo på vägen, vad kan det vara. Mycket irriterande...

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]

Artikel numret till Volvos originaldörrskydd […]

Missljud -22 V60 T6

Stämmer att jag inte får ladda i v&au[…]