Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wissel
Vad innebär Audio High Performance på en XC90 2003 ?
Ligger det något i Bagaget gömt ?
Centerhögtalare ?
Slutsteg ?
Helt novis på ljud dessvärre :oops:
av Xuri
jag tror de bästa för dig är att åka till volvo å be om tekniska specen/journalen på just din bil.

Då får du 4-5 A4 sidor med all utrustning som fanns som tillval till xc90 å vilka grejer av dom som sitter i just din bil :)
teknisk spec över motor/drivlina osv osv å all annan utrustning.

jag har typ hi performance i min å i papprena står de att jag har 3 slutsteg osv.
"hi performance loud speakers" osv
Rätt trevlig läsning faktiskt när man har dom papprena :)
Enligt detta så finns inget som heter Audio High Performance på årsmodell 2003:
http://www.volvocars.com/se/sales-servi ... 5_XC90.pdf
Standard = RDS-radio med CD-spelare, 4 högtalare och förstärkare på 4x25 W
Premium sound = Premium Sound ljudpaket med Dolby Surround Pro Logic II, 6CD-spelare, 9 högtalare, förstärkare på 4x70 W och subwoofer
Som jag tolkar detta produktblad så fanns Premium sound bara i T6:an 2003
av para
Strandberg skrev:Enligt detta så finns inget som heter Audio High Performance på årsmodell 2003:
http://www.volvocars.com/se/sales-servi ... 5_XC90.pdf
Standard = RDS-radio med CD-spelare, 4 högtalare och förstärkare på 4x25 W
Premium sound = Premium Sound ljudpaket med Dolby Surround Pro Logic II, 6CD-spelare, 9 högtalare, förstärkare på 4x70 W och subwoofer
Som jag tolkar detta produktblad så fanns Premium sound bara i T6:an 2003

Dokumentet visar ju bara vad som ingick de olika utrustningspaketen, inte vilka tillbehör som fanns.
High performance var väl som vanligt mellanpaketet, typ 6 högt, ingen center, ingen sub, 4x40w.

Köpte min första xc90 2002 och minns att jag snålade in på ljudet, tog bara std och det var riktigt uselt. Hadecalltid stereon avstängd... Har för mig att High perf kostade 8-10 tusen då.

Jag tror du har Bendix tändsysten på de[…]

Identifiering Volvofälg

Min hade också det mesta man kunde ha utom s[…]

Tack för svar, så milen 27000 på […]

Tjena! Jag plockar ur lite delar ur en s60 och s&a[…]