Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av autumnleaf
Ska ta ut ny tjänstebil i april.
Alternativen som finns:

1) 2013 års modell, dynamic edition. Bra pris och utrustning. Trista färgval.
2) 2013 års modell, bygga bilen själv. Dyrare för att få samma utrustning, högre förmånsvärde. Bättre färgmöjligheter.
3) Vänta på 2014 års modell. Vet inget om priset om om det kommer några bra paket alldeles i början och när man kan få den levererad och om man kan förlänga befintlig leasingperiod.

Hur hade ni gjort?
Användarvisningsbild
av philipsguy
Köp (leasa) en lagerbil billigt när de säljer ut "gamla modellen" i sommar eller vänta till my14 är mitt råd. Det gör att du får bra valmöjligheter när det är dags att byta bil om tre år.
Användarvisningsbild
av na96gen
en MY14 alla dagar i veckan skulle jag ha valt. :)
Användarvisningsbild
av autumnleaf
Perra83 skrev:MY14 är snart här så varför köpa något gammalt?
Jag kanske får väldigt mycket mer för pengarna (tillbehör etc) om jag köper en årsmodell 2013 i sommar?
Vad är det egentligen jag får i årsmodell 2014 som är värt att vänta på, som jag inte kan köpa som tillval idag?
av hjka
Vet inte hur du gjorde i slutändan, men jag stod inför samma fråga alldeles nyligen. Valde V70 MY13 och fick in nästan allt jag önskade inom gränsen för vad en förmånsbil hos oss får kosta. Detta hade inte gått med MY14. Tänker också att när jag ska byta om 3 år, så är de nya motorerna väl inkörda och det som nu är ny utrustning kommer att ingå i diverse paket. Fast sen har jag ju inte behovet att vara först :).
Användarvisningsbild
av Bilnörden
philipsguy skrev:Det man vinner på lägre pris när ett modellår tar slut förlorar man nog på andrahandsvärdet
Men i detta fall är andrahands värdet ointressant, antar att han byter bil och inte löser den om 3 år.

Hjulskifte i skydd av det allt tidigare mörkr[…]

spridare tätring

Hej Det är möjligt att kopparbrickan ha[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Typen av låsbricka kallas starlock.

lite fånigt fel men kul att det löste s[…]