Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mauros
#731995
Har problem med POI, efter import av fartkamera.
Hur gör man för att ställa in, så att man får en varning ca. 500 m före kameran, inte som nu, varnar strax innan kameran dyker upp? ?:-/
Det enda som jag hittar i inställningar är vilket ljud jag vill välja?
Användarvisningsbild
av sura56
#731998
Mauros skrev:Har problem med POI, efter import av fartkamera.
Hur gör man för att ställa in, så att man får en varning ca. 500 m före kameran, inte som nu, varnar strax innan kameran dyker upp? ?:-/
Det enda som jag hittar i inställningar är vilket ljud jag vill välja?
Det går tyvärr inte att ställa in hur långt innan den ska larma, jag saknar också den funktionen.
Användarvisningsbild
av Mauros
#732786
Kan det vara så att man behöver något program?
Har även en Garmin 3790 GPS, till den finns ett program, när du installerar POI, där går att ställa in hur många meter innan den skall varna, men den stöder ju csv filer endast.
Någon som vet ett program som stöder gpx filer?
av Soft
#732859
Det er vel Volvoen som varsler et POI, så jeg tror det er i sensus avstanden til POI, og varsling ligger, ikke i POI informasjonen
Användarvisningsbild
av skyrazer
#732954
Mauros skrev:Kan det vara så att man behöver något program?
Har även en Garmin 3790 GPS, till den finns ett program, när du installerar POI, där går att ställa in hur många meter innan den skall varna, men den stöder ju csv filer endast.
Någon som vet ett program som stöder gpx filer?
Vanliga Notepad i Windows stödjer .gpx.
Högerklicka på filen och "öppna med" och välj Notepad i listan. Därefter får det anpassas på varje punkt (varje kamera) och det är lite meckigt tyvärr. (läste någonstans som sagt hur man gjorde men kommer fasen inte ihåg det längre tyvärr.)
Användarvisningsbild
av Mauros
#734123
Tror jag har hittat en lösning på problemet, använd denna sida: http://www.gps-data-team.com/convert.php
(använd convert csv to gpx) jag tog ner en fil i csv-format, importerade den i detta program ställde sedan in att den skulle varna 300 m före, sparade sedan allt som gpx fil, la den på ett USB minne och importerade detta sedan som vanligt i bilen, detta fungerade klockrent för mig, hoppas detta kan hjälpa er andra som söker svar på detta problem
av Rohmel
#734702
Mauros skrev:Tror jag har hittat en lösning på problemet, använd denna sida: http://www.gps-data-team.com/convert.php
(använd convert csv to gpx) jag tog ner en fil i csv-format, importerade den i detta program ställde sedan in att den skulle varna 300 m före, sparade sedan allt som gpx fil, la den på ett USB minne och importerade detta sedan som vanligt i bilen, detta fungerade klockrent för mig, hoppas detta kan hjälpa er andra som söker svar på detta problem

Vad använder du för program för att ändra inställningen i CSV-filen. Det övriga förstår jag hur jag gör!

Fredrik
Stora kylaren volvo 940

Tänk även på att stora kylaren fin[…]

V70 T6 304hk tråden

Nja, det finns de som gillar beige också. Ja[…]

Hade inte kört en sekund.. Ner med trå[…]

Svajig tomgång

99% spjällhuset. Som tur har du ett spjä[…]