Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Emilio
Hejsan

Jag har ett problem med mina nyinstallerade extraljus, jag har 3st 100w glödlampor i extraljusen och xenon i helljusen.
Det är så att jag har som vanligt tagit styrströmmen till reläet från pluskabeln på ena helljuset men får då problemet att det sitter nån kondensator i ballasten till xenonet som håller kvar strömmen, så när jag bländar av så slocknar helljuset (xenonet) som vanligt men extraljusen lyser ca 1-2 sec till...

Jag vet inte hur jag ska kringå detta, jag hade gärna försökt ta styrströmmen direkt från spaken, det vill säga samma styrström som helljusreät använder men har både googlat och mätt med multimeter i reläsockeln utan resultat.

Bilen i fråga är en 855 -96 och min fråga är, kan man styra extraljusen med signalen direkt från spaken på något sätt, och på så vis separera extraljusen helt från helljuskretsen som håller ström en liten stund?

Jag kan även tillägga att när jag kopplar ur ballasten så funkar extrajusen prima.
Användarvisningsbild
av Emilio
Fy faan vad smart! Tack så mkt! =D
Användarvisningsbild
av Emilio
Fy faan vad smart! Tack så mkt! =D

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]

Artikel numret till Volvos originaldörrskydd […]

Missljud -22 V60 T6

Stämmer att jag inte får ladda i v&au[…]