Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sthlm
Ni som bytt kamrem på denna modell, vad har ni betalat för detta?

Höll på att hoppa ur skinnet när jag fick ett pris av volvo på 5000:- för enbart kamrem och 7500:- för kamrem + vattenpump.

/Sthlm
Användarvisningsbild
av Jackson75
Jag måste säga att det känns faktiskt möjligt att jag själv vågar prova ett kamremsbyte i framtiden. Det ser inte så svårt ut på bilderna. Men det är alltid lite värre i verkligheten.
Behöver man ta någon som helst hänsyn till VVT systemet när man utför bytet?
Användarvisningsbild
av Jackson75
Nu spårar jag ur fullständigt OT, men det skulle vara himla intressant att bara få vara med o titta när någon byter kamrem på en 2.5T :)
Användarvisningsbild
av Vojje
På Volvo går det så fort att du ändå inte förstår vad som hände.
Fråga Mekonomen. De blir säkert glada av lite extra händer :wink:
av Xuri
5 papp ?

På min s70glt med nya motorn tog dom 2800kr inkl materialet på den enda volvomeken i stan.

typ samma ingrepp å samma delar.

OCKER :)

Dock hade dom glömt å byta kamremmen dom sista 2 åren trots fullstämplad bok hos dom så fick en 500ing rabatt å tid samma dag :p
Användarvisningsbild
av sthlm
Det har löst sig då jag hittat en som ville ha 4000:- för att byta kamrem + pump.
Jag har ingen aning om det är så mycket svårare på min bilmodell än andra modeller därav frågan.
Fick ett pris på en V70 -00 för två år sedan och då skulle det kosta 2200:- att byta remmen.
Men för 7500:- bör dom gå med vinst iallafall och ha råd med kaffebröd till fikat.
VIDA Mjukvara

Enkelt och konkret svar: Näe

Hej alla, Volvo XC60, D4, årsmodell 2017. Ma[…]

Vad har du för motorkod på denna bil? S[…]

Ingen??