Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Grillis
Har en v70 II D5 momentum med 1 ljuddämpare avtagbar dragkrok!! ska bygga om baken till R-Designad
frågan är då dubbla utblås vill ja ha..så är de samma avgas till alla med dubbla blås!? passar parkerings sensorerna bilen är silvrig!!
måste ja byta dragkrok!? Något annat ja behöver göra förutom programmera om p-sensorerna sen!? mvh!
Grillis skrev:Har en v70 II D5 momentum med 1 ljuddämpare avtagbar dragkrok!! ska bygga om baken till R-Designad
frågan är då dubbla utblås vill ja ha..så är de samma avgas till alla med dubbla blås!? passar parkerings sensorerna bilen är silvrig!!
måste ja byta dragkrok!? Något annat ja behöver göra förutom programmera om p-sensorerna sen!? mvh!
Tror det är samma avgas till alla med dubbla blås, men inte säker. Har även för mig du behöve komplettera med värmeskyddsplåt på sidan du inte har avgas idag.
Perkeringssensorerna på R-designkofångarnen sitter i den olackade svarta delen, dvs du behöver olackade alt svartlackade sensorer om det inte ska se konstigt ut.
Du behöver inte byta dragkrok, däremot är det inte samma täckkåpa till R-designkofångaren.
Användarvisningsbild
av moose
Har med för mej att avgas skall vara samma till alla, själv köpte jag bakstötisen för ett slutrör och köpte slutröret från v*arts.se (högst upp som reklam). Kablaget och sensorerna tog jag från orginal momentum spoilern och lade ett tunt skickt med rallysvart på dem. Resultat= Jag är nöjd
moose skrev:Har med för mej att avgas skall vara samma till alla, själv köpte jag bakstötisen för ett slutrör och köpte slutröret från v*arts.se (högst upp som reklam). Kablaget och sensorerna tog jag från orginal momentum spoilern och lade ett tunt skickt med rallysvart på dem. Resultat= Jag är nöjd
Hej du har möjligen ingen inzoomad bild på resultatet! hade nöjt mig med 1st Utblås men sambon tycker de ska va 2 annars får de vara.. har St v70 i silver vilket inte verkar vara så vanligt med R-design till:)
Grillis skrev:
moose skrev:Har med för mej att avgas skall vara samma till alla, själv köpte jag bakstötisen för ett slutrör och köpte slutröret från v*arts.se (högst upp som reklam). Kablaget och sensorerna tog jag från orginal momentum spoilern och lade ett tunt skickt med rallysvart på dem. Resultat= Jag är nöjd
Hej du har möjligen ingen inzoomad bild på resultatet! hade nöjt mig med 1st Utblås men sambon tycker de ska va 2 annars får de vara.. har St v70 i silver vilket inte verkar vara så vanligt med R-design till:)
Ligger en bild på min bil i denna tråd, kanske inte så inzoomad men hyffsat nära.
http://jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=56&t=89704

Jag köpte detta ändrör, tror det är några millimeter större än volvos org. r-design rör men det blev fint. För att få dit de får man kapa av makaronen från ljuddämparen och svetsa dit en rörstump som man fäster ändröret i.
http://www.vparts.se/se/andror-89-mm-34 ... ndigt.html

Godmorgon på er. Nu har jag febrilt letat e[…]

Inom rimliga gränser så kommer den bli […]

Nej det är en gängad plugg, ser ut lite […]

Vad ska jag köpa och varför?

Småkikar lite för kul också p&ari[…]