Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag haf sedan en vecka tillbaka en Volvo XC60 från 2010 med livsnödvändiga finessen (eller kanske inte) elmanövrerad baklucka. Jag anser mig vara ganska duktig på att förstå hur saker och ting fungerar, men jag kan för mitt liv inte begripa hur man öppnar den elmanövrerade bakluckan manuellt. I bruksanvisningen kan man läsa följande:
Systemet kopplas ur om den gummerade tryckplattan under ytterhandtaget påverkas en andra gång. Därefter kan bakluckan hanteras manuellt.
Jag har tryckt två gånger på på "den gummerade tryckplattan under ytterhandtaget" på alla upptänliga vis, men det enda som händer vid det andra trycket är att luckan låser sig i aktuell position och om man därefter försöker rubba luckan så känns det som om man kommer att bryta sönder något.

Hur öppnar man bakluckan manuellt? Ska det bara vara att trycka på knappen två gånger?
Den är sjukt trög i det manuella läget, det är inte så att den blir som en manuell lucka, tyvärr.

/Martin
apersson850 skrev:Annorlunda än luckan på min XC70, då? Den är inte speciellt trög att manövrera manuellt. Fast det elektriska fungerar så smidigt, så manuellt vill man bara köra om man står under ett träd eller nåt sånt.
Japp, det har funnits några olika versioner av elluckor tror jag, eller hydralstyrda luckor som det egentligen borde heta.

/Martin
Relä luftpump 850

Sitter en plastkåpa under kylaren, en skruv […]

Jag hade också en sådan en gång.[…]

Ökad komfort med 17”

Däckdimensionen 245/55R18 är vad jag sku[…]

Då förstår jag. Det kan vara v&au[…]