Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av whennebab
Hej kära vänner!

Nu när jag gått över till en dieselmaskin så ska den ju självklart börja krångla. Är inte så bra på dieselmotorer själv så jag hoppas att någon kunnig kan hjälpa till.

Bilen tankades och kördes ca 5 kilometer, parkerades och sedan när jag skulle iväg någon timma senare så gick bilen bra i ca 300 m och sedan gick motorn i nödläge - inga varningar eller felmeddelanden dök upp i displayen. Motorn tappade all effekt och gick endast att varva upp till 1300 rpm. Stängde av och startade om 30 sek senare och så fungerade bilen bra igen, har nu kört 15 mil efter detta och bilen fungerar bra.
Läste av felkoderna och fick fram P006900:
MAP - sensor
MAP - atmosfärstryck korrelation

Intermittent kod så jag raderade den igår och hoppas på att den inte dyker upp igen. Någon som vet mer om felkoden eller har ideér om felorsak?

Mvh.
av whennebab
Hej!

Vad jag vet så är all programvara original. Bilen köptes med 2.500 mil på mätaren från en Volvohandlare, har gått som hyrbil i Volvos ägo innan, och den är servad en gång på märkesverkstad.

Mvh.

Brickad WG-klocka funkar sällan bra. Man f&ar[…]

Finns vissa företag som sysslar med fjäd[…]

Generator Pv 444

Hej!har ett dåligt batteri och kontrollerade[…]

Hej Tror att du har rätt att det var reglerve[…]