Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av zillio
Min matta är trasig på min V70 -01, alltså mattan som ligger underst (den man vilar foten på när man inte använder koppling).
Hittar inte grå matta till V70 (eller XC70) på skroten så tänkte om S60 modellen är av samma modell?

Skulle vara riktigt bra med en "översättningslista" på vad som går att flytta emellan.

Kanske är det så att alla S60, V70 och XC70 delar passar. Och sen passar S80 och XC90 delar med varandra?
Användarvisningsbild
av hollan
nä alla delar passar inte av förståliga anledningar eftersom det skiljer mellan bilarna
men till din fråga så passar dom främre golvmattorna från s60 i v70 i princip så är det samma bil från fronten och bak till b-stolpen
Som jag förstår det så menar du inredningsmattan, inte golvmattorna som man kan ha i gummi eller tyg..
Som sagt, fram till b-stolpen är bilarna identiska. Mattan går ju bak till baksätet, vet inte om mattan ser likadan ut den korta biten.
Användarvisningsbild
av hollan
golvmattorna är i 3 delar en per sida fram och dessa passar och en för golvet bak och den skiljer på v70 och s60
av zillio
hollan skrev:nä alla delar passar inte av förståliga anledningar eftersom det skiljer mellan bilarna
men till din fråga så passar dom främre golvmattorna från s60 i v70 i princip så är det samma bil från fronten och bak till b-stolpen
Av förståeliga själ så nämnde jag bland annat inte att bakljusen fungerar ihop utan mer generellt. :) Men tack för svaret. Så då borde också en hel instrumentpanel gå att köpa från S60 och sätta i en V70?
S.t.r.a.n.D skrev:Som jag förstår det så menar du inredningsmattan, inte golvmattorna som man kan ha i gummi eller tyg..
Som sagt, fram till b-stolpen är bilarna identiska. Mattan går ju bak till baksätet, vet inte om mattan ser likadan ut den korta biten.
Precis, jag menar inredningsmattan som är "permanent". Verkar vara korrekt de med att bilen är likadan som S60 till b-stolpen när flera säger det.
hollan skrev:golvmattorna är i 3 delar en per sida fram och dessa passar och en för golvet bak och den skiljer på v70 och s60
Ok då gäller alltså B-stolpe igen (nästan iaf) :) Beställde direkt en matta (från skroten) när du skrev svaret. Kort och bra.

Tack för svaren! Nu slipper jag skämmas för min trasiga matta (när det är monterat på söndag).
Värre från passagerarsidan (sprickan bredvid kopplingen)
http://www.ladda-upp.se/files/2013/b40218.jpg
Hastighetsmätare 760

Tjena, har en 760 diesel från 1988 där […]

@Cox , Det gör man ju utan att tänka, &[…]

C30 1.8F - lambdasond - adaption

Vakuumläckor och avgasläcka mellan mot[…]

Startproblem

Japp nytt batteri Skickat från min SM-A556[…]