Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av refbob
Hej

På väg att köpa xc70 AWD d4 automat DE. Vad är eran erfarenhet av VOC och fjärrstyrning av värmaren? Värt pengarna?
Användarvisningsbild
av joel80
Så totalt klart värt pengarna! Bästa pengen jag la på min V70.. Man får man ju dieselvärmaren och tidur med för pengen det kostar.. så speciellt mycket extra för mobildelen är det ju inte.

Då jag jobbar med tider där jag ofta inte vet när jag slutar innan det kanske är 60-30 min kvar är det perfekt med appen. Sen har jag bilen i tjänsten och att exportera körjournalen med alla siffror och adresser färdigifyllda spar mycket tid med sånt man tycker är tråkigt, och där det ofta annars är lätt att glömma var man varit.

Tydligen kommer det också i nästa års modell stöd för Spotify mm i nya Sensus, och det ska gå att efterinstallera så länge man har VOC (behövs mobilabb i bilen) och 7" skärm.

Att kunna låsa upp bilen via appen är också skönt.. och att kunna låsa dig. Jag har faktiskt glömt att låsa vid nått stressig tillfälle, då fick jag ett meddelande i telefonen efter 30 min där VOC berättade att bilen var upplåst. Då kunde jag enkelt låsa den via appen. Bra säkerhetsgrej när hjärnan inte funkar som den ska. :)
av Exquattro
Suveränt, fattar inte varför inte Volvo gör mer reklam för detta kanontillbehör! Flera gånger har jag missat låsningen pga diverse omständigheter, sms har kommit och det är bara att låsa bilen.Att kunna starta värmaren är suveränt. Tycker dock det verkar säkrast att starta den via VOC-appen, inte med Volvo Heater-appen. Det senare alternativet ska skicka SMS till bilen och det verkar inte fungera 100% för mig iaf. Annars perfekt!
av xerys2012
värt varenda krona!

Visst, det går ju att ställa in tiden i bilen, men lite bökigare blir det ju om man inte riktigt vet när man ska använda bilen. Sen funkar journalen klanderfritt för mig. Mycket skönt att slippa sitta med penna o papper då jag kör i jobbet.

Kan inget annat än att rekommendera den starkt!
av perhall
Har haft jättebråttom på Arlanda några gånger och glömt/inte hunnit låsa bilen. Numera blir jag varnad av VOC:). Iofs tror jag risken för "inbrott" är rätt liten i en kameraövervakad parkering och det finns inte mycket att ta (några CD-skivor, någon bok och en kexchoklad), men ändå./PH
D4 VEA dricker olja

Kollade lite närmare på ihop­sä[…]

https://www.biltema.no/kontor-teknikk/tv-utstyr/an[…]

Såg det. Har provat att rensat cache fö[…]

Är detta helt separerat från dieselpart[…]