Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V60D5AWDPolestar
Hej,

Beökte i dag företagets kontor i GBG. När Taxin kom för att köra mej
till täget så var det till min förvåning en V60 som hämtade. Har aldrig
tidigare sett en V60 som Taxi. När jag klev in i baksätet så slogs jag
av att det var samma läderklädsel och samma färg som i min V60. Klädseln
i baksätet där jag satt såg ny ut vilket gjorde att jag trodde att bilen var ny.
Blev dock lätt överaskad då jag böjde mej fram och konstaterade att den gått
över 21 000mil.....

Kan kvaliten på lädret vara så bra eller har VIP-Taxi (bolaget) kört med överdrags-
klädsel som just tagits bort?

Någon Göteborgare som känner till VIP-taxis rutiner kring detta?
Användarvisningsbild
av skyrazer
Vip-taxi har alltid hållit väldigt fin ordning på sina bilar så det skulle inte förvåna mig om klädseln "bara" är väl omhändertagen. Någonstans har jag hört att dom för övrigt har väldigt nära kontakt med Volvo över huvudtaget, lite som provbilar typ. Åkte bland annat med en fullsmetad XC60 för typ 3 år sedan som var någon typ av provbil :)
Användarvisningsbild
av Blixnabb
För många år sedan så vet jag att Volvo hade ett antal test bilar ute som budbilar och taxi, dessa sköttes exemplariskt av Volvo som själva gjorde all service på dem, kan det vara så att detta samarbete fortfarande finns?
Den bilen som jag körde rullade 15000 mil på ett år och Volvo var helnöjda, när testet var klart så plockades hela drivlinan bort från bilen och ersattes med en helt ny.
Problemet var när något gick sönder på bilen (motor, elektronik osv) och den vanliga Volvo verkstaden skulle byta delar på den, det stämmde inte mot årsmodellen de försökte alltid med fel delar...
av V60D5AWDPolestar
Hej igen,

Tror inte att den är minutiöst skött av Volvo då det "klonkade" betänkligt
från vänster bakhjulsupphängning, misstänker att det är samma stötdämparfel
som jag hade på min egen när den var ny.
av perhall
Åkte faktiskt nyligen en V60 taxi i Umeå av alla ställen, man kan ju tycka att V70-Passat passar bättre än V60-3-serie etc. som taxi men varför inte? Det lär dock inte bli någon vanlig syn.../PH

Idag var tanken att byta olja i bilen vilket i[…]

Startar ej

Hur gammalt är batteriet?? Är det sedan […]

Bilen har obd uttag men med med ett konstigt obd u[…]

Vaccumslangar till 940

Som tidigare svarat så går det utm&aum[…]