Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av zizou75
Hoppas att Volvo vågar göra något mer av denna S60 Polstar än den väldigt begänsade upplaga som man planerat för och framför allt något med en prislapp strax under de tyska varianterna. :lol:

http://www.automotorsport.se/artiklar/n ... eadWrite=1
Användarvisningsbild
av Guru
Vad man vill är en sak. Vad den ekonomiska kalkylen säger är ofta en annan...

C30 Polestar var väldigt nära att bli verklighet(!) men föll på det ekonomiska. Tyvärr är tiderna inte bättre nu men jag hoppas verkligen jag har fel!
Användarvisningsbild
av Perra83
Ingen som jag känner skulle ha råd med den bilen. Varför inte bara göra en ny R modell? Liknande den senaste fast med en motor som skiljer sig mer än bara en blå tändstiftskåpa. P2 R har fina bromsar och ett fint chassi med en otroligt trött motor vilket är så satans synd.
av xerys2012
Den som de visar upp går väl på 2 millar, har jag för mig att jag hört. FÖr den pengen får man ju 2 M3:or samt ett år i thailand...

Tveksam till om det skulle finnas en marknad för volvos över 7-800 000... fast det är ju min uppfattning,
Användarvisningsbild
av V9097
Med den prestandan tror jag dom kan sälja 50-200st, kanske inte för 2 miljoner men i alla fall 1 miljon/st.

Moderna tiders Lotus Omega!
Användarvisningsbild
av Guru
Att den som visas upp kostar orimligt mycket är inte alls konstigt. Tänk vad alla prototypgrejer till den kostar. Och i den begränsade volym som det pratas om här (mindre än 10st) så är det knappast tal om hårda verktyg. Det är prototyp/one off-grejer rakt igenom. Skulle tro att motsvarande BMW M3/AMG C63/AUDI RS4 var minst lika dyr eller förmodligen dyrare när de första testvagnarna byggdes.

Den blå som visas upp (och alla provvagnarna i andra färger) har några prototypdetaljer som kommer från ett flera år gammalt nedlagt projekt som abslout inte håller måttet när det gäller att sälja till kund. De detaljerna måste tillverkas i "rätt" kvalite och det blir inte billigt!
Skall Volvo bli trovärdiga inom prestandasegmentet samt skaffa genuin Goodwill så måste man
snart seriebygga någon av dessa "rubrikskapare". Annars ledsnar vi kunder snart på publiciteten
om dessa och de blir lika ointressant som alla andra "prototyper" som man vet aldrig når säljhallarna.
av Sveno
Nu är det dags att Volvo börjar serieproducera denna bil. När man har använt massa pengar till konceptbilar för att skapa positiv publicitet inom prestandasegmentet och har lyckats med det, så är det dumt att inte använda sig av det.

Jag hade själv kunnat tänka mig att köpa en om den kom i V60-kostym till ett rimligt pris.

Powershit lådan, läs på förs[…]

När är Huvudcylinder bytt och det lö[…]

Det hade säkert varit smidigt men jag har i[…]

Du ska mäta direkt på den svarta kablen[…]