Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av macunskill
Hej, LIte panik nu, Ska besiktiga idag, Ville göra rent i bilen och tog ur stolarna för damsuga mattan rejält. Kopplar då ur allt under stolarna och när jag sätter tillbaks allt lyser ju då SRS vilket kommer ge 2:a.
Nån i Stokholms regionen som sitter på rätt instrument och kan hjälpa mig släcka lampan,,nu i eftermiddag, mot ersättning givetvis.

0763 68 10 36
[email protected]
Hoppas tackar Marcus
av johankjellgren
johankjellgren skrev:jag har som funkar på 1998 2.0T. sollentuna 0706622848
okej det där fungerade ju inte... MEN

när ni åkt kom jag att tänka på att du kanske ska kolla kopplingen igen. dsa koderna var ju enkla att scanna och släcka.
sen blev det kommunikationsfel med SRS så den kanske inte sitter i? jag vet inte. jag testade på min direkt efter och då fick den kontakt.
/ johan
av macunskill
Du menar kolla kontakterna under stolen och försäkra mig att allt är 100 kopplat där? eftersom din sökning inte fick kontakt alls med srs systemet.
Ska göra det imorgon, kanske kolla igen senare i veckan?
tack som f.n igen!

johankjellgren skrev:

när ni åkt kom jag att tänka på att du kanske ska kolla kopplingen igen. dsa koderna var ju enkla att scanna och släcka.
sen blev det kommunikationsfel med SRS så den kanske inte sitter i? jag vet inte. jag testade på min direkt efter och då fick den kontakt.
/ johan
av johankjellgren
macunskill skrev:Du menar kolla kontakterna under stolen och försäkra mig att allt är 100 kopplat där? eftersom din sökning inte fick kontakt alls med srs systemet.
Ska göra det imorgon, kanske kolla igen senare i veckan?
tack som f.n igen!

johankjellgren skrev:

/ johan
ja det var ju lite skumt att just inte srs fungerade. men felkoderna borde gå att läsa även om kontakten inte är i. ska kolla lite ang veriosner
av macunskill
Jag har lossat stolar igen, kablage, elsprayat å kollat, Det är ju stolarna jag som ursprunglingen startade problemet,,Dock som du säger borde ju ODB uttaget ändå hitta SRS'n och tala om att det isf. är fel under respektive stol. Hör gärna av dig om du hittar vad din mjukvara ska klara, MInns ej var jag läste, men att just 98:an hade annat (protokoll?fenix 1,5?)
Mvh Marcus

Sedan kan tilläggas att vinstdrivande system […]

Ena stunden vill du ha mekanisk öppning av s[…]

Brandt har ju olika orter är nog olika beroen[…]

244 - Bälte bak

När min äldre dotter fick sitt körk[…]