Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har en S60-02 2,4T (200hk). Haft den i lite drygt ett år nu. Sen jag köpte den så har jag märkt att när jag trampar ner gasen så får jag ett pysande ljud från motorn. Så fort varvtalen faller så försvinner oljudet också. Men på sistonde tycker jag att ljudet bara blivit värre. Jag kanske bara är paranoid, men jag tycker också att effekten har försämrats avsevärt. Jag är rädd att inte turbon tagit skada eller något sådant. Finns det någon som kan hjälpa mig med detta problem skulle jag vara jättetacksam. Mvh Daniel
av S60AWD2.5T
Det pyser väl bara när du belastar motorn eller även på tomgång/lättgas?Om det första alternatiet så leta efter spruckna slangar mellan turbo och intrecooler samt intercooler och spjällhus.
Användarvisningsbild
av _Rick_
på min så läckte anslutningen på intercoolern på den närmast luftburken. Fick ta bort slangen och sätta dit den igen.
Precis, det pyser endast när jag trycker ned gasen. På tomgång låter det inget, men däremot på motorvägskörning vid ca 2500-3000 rpm så hörs det, fastän jag jag kör stabilt och inte trycker ner gasen allt för mckt. Men tack för svaren, jag skall kolla upp båda alternativen och återkommer vare sig det funkar eller ej. Mvh Daniel

Det är 9000 mil intervall på remmen och[…]

Ökad komfort med 17”

Japp, bra poäng. Körde en och samma rund[…]

Bytt lufttemperaturgivare (Fenix ​​5.2). Mitt p&ar[…]

Hej! Jag har en Volvo S60 T5 från 2008 som h[…]