- lör 19 jan 2013, 12:37
Halloj! Tänkte se om det är någon här som har några bra förslag på mitt lilla bekymmer. Min V70 2.5T bolmar väldigt mycket vit rök ibland (Har hänt två gånger nu) Det uppdagar sig när det är väldigt kallt och när motorn är kall. När motorn kommer upp i arbetstemp försvinner det. Men jag kan samtidigt ana en doft... Vet inte riktigt vad det är. Det har gått c:a 3 veckor mellan dessa två bolmningar. Däremmellan har jag fått ett meddelande en gång om motorprestanda nedsatt, och bilen gick då väldigt ojämnt på tomgång... Blev bärgad till bilia där de dagen efter startade bilen utan problem och hade kört utan några symptom alls. De hade läst av en felkod som jag tror var EGR ventilen men är inte alls säker. Betalade 300 för felkodsavläsningen och har därefter kört med bilen utan problem. Men igår efter att den stått c:a två dagar så bolmade det igen, men försvann som sagt när bilen kom upp i arbetstemp. Den gula motorn lyser så det finns ju någon felkod att läsa av. Och får tillägga att bilen gick lite ryckigt också innan den blev varm. Och igår hade vi minus 15 här också?
Ska jag lämna in bilen för en grundligare felsökning eller har någon något förslag?
Tacksam för svar...
Mvh Marcus
Ska jag lämna in bilen för en grundligare felsökning eller har någon något förslag?
Tacksam för svar...
Mvh Marcus
- By Saftgurkan