Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Stefan10
Hej!

Besiktade bilen igår och...ombesiktnig pga att DSA lampan lyser. Den har lyst sen vi
köpte bilen för 4 år sedan men nu är det nya ordningar den får inte lysa.

Jag har läst en hel del trådar här och jag vet inte var man ska leta. För några år sedan lästes
felkoderna av i samband med att servicelampan skulle släckas och jag vill minnas att det var något
med "varvtalsbegränsning". Felkoden raderades och lampan hade släckts vid omstart för att sedan efter 10 sek tändas igen.

Någon som har något bra tips?
Användarvisningsbild
av Variosboy
Hej hej!

Första steget är att läsa ut felkoden igen så vi får något exakt att gå på.
Tyvärr är det så i många fall att en kod kan bero på många saker. Så det är ingen garanti att man kan få fullständig hjälp här ändå. Men det är ju givetvis värt ett försök!

Börja med att fylla i din profil helt så folk vet var du befinner dig. Vem vet, kanske någon som bor nära dig har en läsare att låna ut.

Lycka till!
av johankjellgren
Jag hade samma besiktningserfarenhet och innehar nu felkodsläsare. Jag släckte felkoderna "dålig bromsljuskontakt" och "för stark bromsljuskontakt". Jag hade justerat bromsljuskontakten och den delar kontakt med DSA.

Felkodsläsare finns i Sollentuna om du vil låna.
244 - Bälte bak

När min äldre dotter fick sitt körk[…]

hejsan jag funderar på att skaffa en ny xc60[…]

Du säger att du kör Tesla men samtidig[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ok tack för hjälpen så här l&[…]