- fre 18 jan 2013, 09:18
Hade parkera bilen i ett parkeringshus.
Och när vi precis kom utanför så hörde vi vårat bil larm gick igång.
Så vi börjar tok springa för att se om man kan göra något.
Men när vi kommer fram så ser vi inget..
Inga skador eller brytmärken.
Dock så hade vi inne i bilen en väska och 2 lösa matlådor.(som låg på väskan, kan mycket väll ha vibrera ner till sittsen)
Min tanke är kan det vibrera så mycket i ett parkeringshus så att något kan ha flyttas i bilen och genom med detta så utlöser larmet?
Någon som vart med om liknade?
För om jag fatta rätt så är det någon form av rörelse avkännare i bilen?
Testa även med ett rutskydd för snö. som man klämmer fast med bil dörren, detta resultera i att två lösa tyg bitar hänger innan för bil dörren. Vilket då starta larmet också.
En till tanke är att snön på bilen har smällt och stört larmet.. men det kanske är långsökt.
Och när vi precis kom utanför så hörde vi vårat bil larm gick igång.
Så vi börjar tok springa för att se om man kan göra något.
Men när vi kommer fram så ser vi inget..
Inga skador eller brytmärken.
Dock så hade vi inne i bilen en väska och 2 lösa matlådor.(som låg på väskan, kan mycket väll ha vibrera ner till sittsen)
Min tanke är kan det vibrera så mycket i ett parkeringshus så att något kan ha flyttas i bilen och genom med detta så utlöser larmet?
Någon som vart med om liknade?
För om jag fatta rätt så är det någon form av rörelse avkännare i bilen?
Testa även med ett rutskydd för snö. som man klämmer fast med bil dörren, detta resultera i att två lösa tyg bitar hänger innan för bil dörren. Vilket då starta larmet också.
En till tanke är att snön på bilen har smällt och stört larmet.. men det kanske är långsökt.
Kör en Volvo V70 2,5T -04
- By kvillebäck