Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Traakk
Har problem med min V70. Startar och går hur fint som helst på tomgång. Går att varva ur. Men så fort man lägger i en växel och släpper och kopplingen så att det blir dragläge så dör bilen. Rycker lite först och dör sedan. Nån som har en aning vad detta kan vara? Har gått hur bra som helst innan. Tack för snabba svar.
Dieselfiltret bytt. När jag kom hem med den (körde på kärra) tände den bara ett par gånger. Fick den inte att starta igen. Har nu bytt bränslefiltret. Tände ett par gånger men är nu återigen helt död. Går runt och allt som den ska. Kollat alla säkringar. Bränsle pumpen går. Skruvat loss ett spridar rör vid spridaren och de kommer ingen diesel där. Va kan de va?
av Traakk
dieselmagnus skrev:Hur mycket diesel har du i tanken?
Den är fulltankad. att tillägga är att jag inte haft bilen i mer än några dagar. ´provkörde. gick kanon. körde hem den på kärra. Ut å åkte i den. tankade fullt kom ca 5 mil sen blev den så här. ska felsöka snart å se vad datorn säger.

@Cox , Det gör man ju utan att tänka, &[…]

C30 1.8F - lambdasond - adaption

Vakuumläckor och avgasläcka mellan mot[…]

Startproblem

Japp nytt batteri Skickat från min SM-A556[…]

Hej, Har en XC60 årsmodell 2020 som jag ha[…]