Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dance
Fick konstaterat på senaste servicen på auktoriserad Volvoverkstad att förvärmningen på den främre lambdasonden är trasig. (Felkod ECM 2110). Motortypen är B5244S och verkstaden sa att det ska vara art nr 9497252 men delen är rätt dyr. Vågar man köpa sond ifrån någon annan än volvohandlarn? Har fått klart för mig att det måste vara en Denso. mvh Dan
av dance
Tack för snabba svar! Har beställt en dox 1419 och får betala 1590 kr för den att jämföra med Volvohandlaren som vill ha 2938kr för en original... Hade kunnat beställa den för några hundralappar billigare i England men får nu snabbare leverans.
av monza
Om inte "dance" svarar kan jag meddela att jag köpte främre lamdasond till min S80, 170hk, på Meca för några år sedan, med "original-kontakt". Funkar fortfarande utmärkt.
av garinge
När jag bytte på min gamla v70 (2000) i april, så köpte jag en på ebay, med orginalkontakt,bara skruva loss och montera dit, lite pilligt med kontakten men funkade perfekt och funkar fortfarande :)

betalade 900 från England inkl frakt, tog tre dagar att få hem :)
min lokala volvo tog fram nr:et, och efter ett sök på ebay så hittade man det man behövde :)
av garinge
sensonic skrev:Samma här, eBay Tyskland. Denso original DOX 1419 med rätt kontaktdon. 1000 kr totalt och bara att koppla in samt nollställa felkoder.

Tror också det är en förutsättning att du har en hylsa för ändamålet, t ex:
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilre ... 000016977/

Utan den hade jag inte fått loss min gamla tror jag.
Yes den hylsan är väldigt bra att ha, om man inte vill skada kabeln :)
jag köpte min hylsa från ebay, kostade typ 30kr med frakt, klart värt det :P

99% länkarmsbussningarna bak

De får inte ta ut någon avgift natteti[…]

Stefans 968

"Behöver" du navigation och vill ha[…]

740 lambda

ajjemän får kika det ikväll, Tack […]